Żegluga

Spółka LOTOS Asfalt zawarła pod koniec listopada br. kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką. Porozumienie dotyczy dostaw niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora. Wartość umowy to około 66 mln złotych.

Kontynuując współpracę z Polską Żeglugą Bałtycką pokazujemy jak ważne jest dla nas budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejmując współpracę z tej rangi firmą gwarantujemy dostępność paliwa i usługę bunkrowania każdego dnia. Równolegle prowadzimy rozmowy z nowymi klientami oraz na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę do ich potrzeb. Wszystko to, aby konsekwentnie rozszerzać naszą obecność na rynku morskich paliw żeglugowych – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt.

Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających pod logo Polferries. Oferowany przez LOTOS Asfalt produkt to wysokiej jakości paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.

Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi zyski.

Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką LOTOS Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo – mówi Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

LOTOS Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk-Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.

rel (LOTOS SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter