8 czerwca br. Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej zaakceptowała Andrzeja Wróblewskiego na stanowisko nowego dyrektora PŻM. Rekomendację tego kandydata złożyła w piątek Radzie Pracowniczej Komisja Konkursowa, powołana w celu wyboru nowego dyrektora przedsiębiorstwa, złożona z przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Rady Pracowniczej PŻM.
Przed głosowaniem, członkowie Rady Pracowniczej PŻM oraz przedstawiciele związków zawodowych, działających w przedsiębiorstwie, mieli okazję do zadawania pytań kandydatowi na dyrektora. W odpowiedzi Andrzej Wróblewski, pokrótce przedstawił swoją strategię kierowania przedsiębiorstwem.
Za najpilniejsze zadanie Andrzej Wróblewski uznał stabilizację trudnej sytuacji finansowej PŻM, związanej z kryzysem wywołanym koronawirusem i bardzo złym stanem rynku frachtowego. Po ustabilizowaniu finansów firmy, nowy dyrektor chce opracować plan rozwoju floty masowców i promów na kolejne lata.
Andrzej Wróblewski podkreślił, że jako osoba przez wiele lat związana z branżą okrętową i mająca duże doświadczenie w organizowaniu finansowania inwestycji tonażowych, będzie stawiał na powiększanie potencjału przewozowego masowców i promów.
Z drugiej strony, nowy dyrektor zamierza zwiększyć efektywność działania obecnie posiadanego przez Grupę PŻM majątku, w tym również majątku lądowego.
W rozwoju wewnętrznym firmy chce postawić na rozwój technologii IT oraz nowe rozwiązania podnoszące wydajność pracy, np. pracę zdalną.
Andrzej Wróblewski uznał również, że bardzo ważnym dla niego zadaniem będzie zwiększenie atrakcyjności pracy dla marynarzy na statkach PŻM, natomiast na lądzie chce postawić na rozwój kariery dotychczasowych pracowników. W kwestiach rozwiązywania spraw socjalnych nowy dyrektor zamierza być szeroko otwarty na dialog ze związkami zawodowymi.
Andrzej Wróblewski jest absolwentem Politechniki Gdańskiej Wydziału Ekonomii i Zarządzania. Studiował również na wydziale Ekonomii i Marketingu Otto-Friedrich Universitaet w Bambergu. Posiada także dyplom MBA Warszawskiej Wyższej Szkoły Biznesu.
Swoją karierę zawodową rozpoczynał w sektorze bankowym. Pracował w Departamencie Inwestycji Kapitałowych Banku Handlowego w Warszawie oraz Citybanku a także, jako główny specjalista w Banku Gospodarki Żywieniowej SA (Departament Bankowości Inwestycyjnej i Korporacyjnej oraz Departament Ryzyka Kredytowego) oraz jako relationship manager w NORD/LB Bank Polski. SA.
W 2008 roku został dyrektorem finansowym, członkiem zarządu, Stoczni Gdynia SA, jednocześnie pełniąc stanowisko członka zarządu Korporacji Polskie Stocznie SA. W tym czasie rozpoczął również pracę na kierowniczych stanowiskach spółki Aranda Sp. z o.o. W 2014 roku przeszedł do Pol-Euro Linie Żeglugowe SA (Grupa PLO) gdzie pracował na stanowisku wiceprezesa zarządu ds. finansowych, jednocześnie pełniąc tę funkcję dla PLO SA.
W październiku 2016 roku został członkiem rady nadzorczej PŻB SA., delegowanym do pełnienia funkcji członka zarządu spółki. Od lutego 2017 r. aż do dziś pełni funkcję członka zarządu ds. inwestycji tonażowych Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA.
Andrzej Wróblewski zna biegle angielski i niemiecki. Prywatnie, jest żonaty i jest ojcem dwójki dzieci.
Zainteresowania: podróże, motoryzacja, historia a także ogrodnictwo i sadownictwo. Nowy dyrektor obejmie swoją kierowniczą funkcję w Polskiej Żegludze Morskiej 15 czerwca br.
rel (Krzysztof Gogol - rzecznik prasowy Grupy PŻM)
Przypominam że już od 2015 rządzi Pis-komuna.
Ile jeszcze można mówić że to wina Tuska???
Ostatnie lata to ewidentnie pis-bolszewia
Ty do mnie ?
Zobaczymy jak PiS bolszewia da radę. Jak na razie nikt promu na oczy nie widział. A podobno już trzeci budują
Wystarczy żeby zrobili coś z mobbingiem i molestowaniem na statku. Atrakcyjność pracy wtedy poszybuje w górę jak szalona...
1. W których więzieniach siedzi osądzona mafia VAT?
2. O ile obniżono podatek VAT?
3. Gdzie są setki tysięcy imigrantów z pasożytami i chorobami?
4. O ile podniesiono kwotę wolną od podatku?
5. Jaką pomoc otrzymali frankowicze?
6. Kto mieszka w 100 tysiącach mieszkań plus?
7. Kto jeździ milionem samochodów elektrycznych?
8. Jak wysokie są reparacje wojenne z Niemiec?
9. Jakie wojska latają zakupiony helikopterami dla armii?
10. Kto oddycha czystym powietrzem i w jakiej miejscowości?
11. Dokąd pływają promy ze szczecińskiej stoczni?
12. Jak pokonano ASF?
13. O ile krótsze są kolejki do lekarzy?
14. Ile łóżek szpitalnych przybyło w Polsce?
15. O ile wzrosły emerytury i renty?
16. Jak zmalały kolejki w sądach i skróciły się czasy rozpraw?
18. Ilu Polaków wyjechało na dobre z kraju?
19. Jak ochroniono środowisko?
20. Gdzie jest pół miliarda posadzonych drzew?
21. O ile mniej węgla sprowadzamy z Rosji?
22. O ile wzrósł udział energii odnawialnej w bilansie energetycznym Polski?
23. O ile mniej energii importuje Polska z Niemiec, Szwecji, Litwy?
24. Gdzie jest wrak Tupolewa?
25. Gdzie jest narodowa zgoda i połączenie wszystkich Polaków?
26. Gdzie jest broń, którą miano dozbroić nasz kraj?
27. Ilu urzędników mniej pracuje w ministerstwach?
28. Dlaczego nie przeprowadzono ekshumacji w Jedwabnem?
29. Gdzie można przeczytać aneks do raportu WSI?
30. Kto jeździ po 100 obwodnicach polskich miast?
31. W jaki sposób ABW i CBA wykazały się przy powołaniu Prezesa NIK Banasia?
33. Gdzie można zobaczyć zdjęcia z nominacji przez Prezydenta Dudę prokuratora stanu wojennego, wyróżniającego się członka PZPR i obrońcy pedofila, a obecnie „sędziego” TK?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.