Żegluga

Prom Jan Śniadecki uderzył w nabrzeże, przy którym był zacumowany inny prom Unity Line. Według świadków, jednostka była bardzo blisko zderzenia z nim.

Do zdarzenia doszło w czwartek, 24 października ok. godz. 11:00 w Szwedzkim porcie w Ystad w trakcie manewrów podczas wejścia do portu i/lub podejścia do stanowiska cumowania promu przybywającego ze Świnoujścia. Prom "wbił" się pionową, nadwodną, częścią dziobnicy w płytę betonową - poziomą konstrukcję pirsu na palach. Nie wiadomo na razie, czy jakichkolwiek uszkodzeń doznała gruszka dziobowa promu.

Nikt z członków załogi czy pasażerów nie ucierpiał w związku z wypadkiem.

Na zdjęciach pojawiających się w mediach widać skalę uszkodzenia dziobnicy i skrajnika dziobowego promu Jan Śniadecki, a także nabrzeża, przy którym stał inny prom Unity Line.

Nadal nie jest jasne, co spowodowało wypadek. Mówi się o utracie kontroli nad promem. Być może był to blackout czyli przerwa w dostawie zasilania dla urządzeń i systemów okrętowych.

Operator promu, Unity Line, na swej witrynie internetowej, poinformował, że "prom m/f Jan Śniadecki będzie wyłączony z eksploatacji w okresie od 24.10.2019 (odejście z Ystad o godz. 18:30) do odwołania".

Dwa pokłady promu pozwalają pomieścić około 30 wagonów kolejowych (600 metrów użytecznej linii torów kolejowych) oraz w zależności od liczby wagonów od 25 do 60 zestawów drogowych. Oferowana jest również limitowana liczby miejsc pasażerskich. Jednostka dysponuje 57 miejscami w kabinach do wykorzystania przez kierowców i pasażerów zmotoryzowanych. Na promie jest niewielka kafeteria oraz mini sklep.

Jan Śniadecki (zbudowany w 1988 r., GT 14 417, nośność 5583 t, długość 155,19 m, szerokosć 21,60 m, moc napędu głównego 11 840 kW / 16 096 KM, prędkość 16 w.) należy do Euroafrica Shipping Lines Co Ltd (Hass Holding Ltd, Cypr).

AL, PBS 

Skutki kolizji
Skutki kolizji
 
+12 Mglisto i szaro w Ystad
Pracuję na promie Mazovia, staliśmy w Ystad w momencie wypadku. Widoczność była słaba, panowała gęsta mgła.
Od blisko dwóch dni jest w Ystad bardzo mglisto i szaro. To mogła być przyczyna.
24 październik 2019 : 17:52 Mazovia Crew | Zgłoś
-22 bzdura
Pracujesz na promie i naprawde myslisz ze przyczyna byla mgla? przeciez nie sterujesz promem na oko a korzystasz z przyrzadow ktore tu najwyrazniej zawiodly
24 październik 2019 : 19:52 Łukaszsailorman | Zgłoś
+11 Do bzdura
Znawaco,ekspercie.Dziejuje za onformacje.
25 październik 2019 : 06:24 Jan34 | Zgłoś
0 Kapitan Kisiel
Głodny Jan ;p
24 październik 2019 : 18:02 Kisiel | Zgłoś
+5 bzdura
co parasol może wiedzieć o manewrowaniu
24 październik 2019 : 20:12 wiking | Zgłoś
+10 GŁupota
Żadna mgła .nie usprawiedliwia tego wypadku ,jeżeli była przyczyną. Kapitan który dowodził mia kilka lat temu zakaz powrotu na promy .po poważnej awarii holownika w Świnoujściu.Praktycznie go skasował.Stresy topi w środkach uspokajających i taki dowodzi,
25 październik 2019 : 04:11 memory | Zgłoś
+4 "wypadek"
Trzymajmy się podstawowych określeń : nikt nie ucierpiał więc nie ma wypadku, kolizja wystarczy.

pozdrawiam
25 październik 2019 : 04:46 Marian | Zgłoś
+5 CZAS NA NOWE PROMY.
Dobrze, że nikomu nic się nie stało!
CZAS NA NOWE PROMY I INWESTYCJĘ W TONAŻ - ZAMÓWIĆ W CHINACH LUB W INNYCH STOCZNIACH A NIE CZEKAĆ NA PROMY WIDMO ZE SZCZECINA!!!
DO ROBOTY UNITY LINE!!!!!
25 październik 2019 : 05:36 aTOMEK | Zgłoś
+2 wypadek
każde zdarzenie czy to kolizja czy wypadek czy zatonięcie badane jest w pierwszej kilejności przez policję jako wypadek naucz się czegoś mądralo zanim napiszesz
25 październik 2019 : 05:39 memory | Zgłoś
+7 miał szczęście
Zważywszy na okoliczności(gęsta mgła?)to i tak miał szczęście,bo gdyby nadział się na brzozę sprawa mogła się skończyć znacznie gorzej.A tak na poważnie to kapitan statku odmawiając wprowadzenia jednostki do portu z powodu gęstej mgły ryzykuje całym swym dotychczasowym dorobkiem.Czym ryzykuje oficer kapitanatu nie zamykając portu z powodu gęstej mgły?Niczym.
25 październik 2019 : 11:10 hihi | Zgłoś
+12 marynarze polni
Panowie,część z was jak sądzę po wypocinach, nie ma zielonego pojęcia o statkach i ich możliwościach manewrowych w portach podczas złych warunków atmosferycznych . Dajcie się wypowiedzieć fachowcom,a swoje umiejętności w prowadzeniu snopowiązałek zostawcie dla siebie.
25 październik 2019 : 11:54 Andrzej Ziętara | Zgłoś
0 co ma piernik do wiatraka
Zdolności manewrowe statku podczas złych warunków atmosferycznych są takie same jak podczas dobrych warunków atmosferycznych(dobrej widzialności).Raczej zastanówmy się jak w miarę pojawiania się bardziej nowoczesnych statków, zmienia się Colreg
26 październik 2019 : 03:43 hihi | Zgłoś
+2 Słuczka parkingowa
Zderzak trzeba używany od anglika i będzie latał jak złoto
25 październik 2019 : 14:49 qazq | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter