W dniu 23 stycznia na linię Gdynia-Karlskrona wypłynęła Stena Nordica, zastępując tym samym prom Stena Spirit, który przechodzi obecnie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
Stena Spirit, statek należący do szwedzkiego armatora Stena Line, do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA wpłynął w poniedziałek, 22 stycznia na remont dokowo-konserwacyjny. Jego zakres obejmuje m.in.: przegląd zaworów zaburtowych, konserwację kadłuba oraz inne drobniejsze prace.
To nie jest pierwsza wizyta tej jednostki w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Dwa lata temu, w lutym 2016 r. stoczniowcy zamontowali na statku nową 40-tonową gruszkę dziobową, a pół roku później prom przypłynął na remont awaryjny, po pożarze na pokładzie nr 3, kiedy statek zbliżał się do gdyńskiego portu. Jednostka ma długość 176 m, a na pokład może zabrać 1700 pasażerów i 47 samochodów osobowych, i pod jej nieobecność to właśnie Stena Nordica będzie stanowić wsparcie dla frachtu na linii Gdynia-Karlskrona.
- Ostatnio Stena Nordica obsługiwała linię łotewską, z Travemünde do Lipawy. Na czas remontu promu Stena Spirit jednostka została wypożyczona, abyśmy mogli obsłużyć przewozy frachtowe bez utrudnień – poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka, rzeczniczka prasowa Stena Line Polska.
Stena Nordica:
Długość: 170,5 m
Szerokość: 25,8 m
Rok budowy: 2000/2004
Liczba samochodów: 300
Liczba pasażerów: 450
Prędkość: 25,7 węzłów
Długość pasa ładunkowego: 1 950 m
Stocznia: Mitsubishi Heavy, ind., Japonia
AL, rel (Stena Line Polska), IG
Fot.: Stena Line Polska; LEW
Poniżej prom Stena Spirit w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
Portalu Morski jako, że jesteś portalem o bardzo zdefiniowanej tematyce - branżowym - taki brak precyzji i rzucanie danymi bez sprawdzenia wywołuje u mnie, jak i pewnie u wielu innych łzy w oczach.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.