Żegluga

Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zaakceptował we wtorek budowę stopnia wodnego w Siarzewie na Wiśle poniżej Włocławka - poinformował w środę minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk podczas konferencji podsumowującej dwa lata pracy jego resortu.

"We wtorek została podjęta przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów decyzja o budowie stopnia wodnego w Siarzewie na Wiśle. To kolejny element w ramach udrożnienia rzeki Wisły" - powiedział Gróbarczyk.

Wcześniej wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna informował PAP, że resort chciałby w przyszłym roku zakończyć prace nad zapewnieniem finansowania dla stopnia wodnego w Siarzewie - poinformował PAP wiceminister w resorcie Jerzy Materna.

Jedną ze spółek zainteresowanych współfinansowania budowy jest Energa. Spółka ta przed rokiem informowała, że szacowany koszt nowego stopnia z elektrownią wodną o mocy ok. 80 MW, wraz z towarzyszącą infrastrukturą, ma wynieść 3,5 mld zł.

Materna mówił wcześniej, że resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zgłosił już do resortu rozwoju propozycję, aby budowa nowego stopnia na Wiśle mogła być współfinansowana ze środków pochodzących z Planu Junckera.

W środę Gróbarczyk zapowiedział też powstanie specjalnego funduszu, który będzie wspierał inwestycje związane z poprawą żeglowności rzek. "Fundusz zostanie do końca tego roku zaprezentowany jako element finansowania dla stopni wodnych, dla odcinków żeglugowych, a przede wszystkim realizacji śródlądowych dróg wodnych" - powiedział Gróbarczyk.

Minister przypomniał, że szacunkowe koszty związane z inwestycjami na głównych polskich rzekach to 70 mld zł.

autor: Łukasz Pawłowski

edytor: Dorota Skrobisz

pif/ skr/

1 1 1 1

Źródło:

-3 Wawelski
Portal donosi również , że:
Barka śródlądowa, pływająca pod banderą polską, przełamała się podczas załadunku i zatonęła. Jej portem macierzystym był Szczecin.
Nawa 9 (dawna: Undine, Transbode 25) zatonęła w Hamburgu, niedaleko mostu Norderelbbrücke. Trzech marynarzy, będących wówczas na pokładzie jednostki zdołało się uratować, skacząc do wody. Według doniesień medialnych doszło do wycieku paliwa.
Barkę charakteryzuje, według danych podanych na stronie FleetMoon, długość 80 m, szerokość 8 m oraz nośność 920 t. Zbudowano ją w 1914 roku.
29 kwiecień 2017 : 06:57 Smok | Zgłoś
0 Ziutek
Przewóz ładunków drogami śródlądowymi jest 7-krotnie tańszy od transportu kołowego, a 3-krotnie tańszy od transportu kolejowego. W podobnej proporcji kształtują się niższe koszty środowiskowe. Warto stawiać na żeglugę śródlądową. W Europie nie robi tego tylko Polska.
09 maj 2017 : 22:01 Joachim | Zgłoś
+1 Kkk
Nie podano jednak szczegółu że kontenery były puste...
30 kwiecień 2017 : 06:00 Mmm | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192