W poniedziałek, około godz. 7, nastąpiło pierwsze wyjście rozkładowe na trasie Gdynia-Karlskrona nowego promu Stena Line - Gute. Statek wyczarterowano od Gotlandsbolaget.
Gute do Gdyni wpłynął w niedzielę rano. W ramach przygotowania do eksploatacji w czarterze Stena Line w Gdyni dokonano m.in. zmiany barw armatorskich, tzn. wymalowano charakterystyczne litery "S" na kominie. Prace wykonali alpiniści z firmy IMS Technical Services Ltd.
Statek uzupełni flotę składającą się ze statków Stena Vision, Stena Spirit oraz Stena Baltica i zapewni więcej miejsca na przewozy frachtowe. Będzie wykonywał osiem rejsów w tygodniu, dzięki czemu Stena Line będzie mogła zaoferować ogółem 44 wypłynięcia tygodniowo pomiędzy Polską a Szwecją.
- Zauważamy niezmiennie wysoki popyt na przewozy. Jednak dla naszych klientów ważne jest nie tylko ile miejsc oferujemy, ale też jaką proponujemy częstotliwość rejsów i w jaki sposób dopasowujemy się do ich potrzeb. Dzięki wprowadzeniu Gute rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej jakości usług, a to jest zgodne z przyjętą przez Stena Line strategią rozwoju. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów jak i frachtu - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Czytaj także: Stena Line wprowadza czwarty statek na linię Gdynia-Karlskrona
Gute - charakterystyka podstawowa:
czas rejsu Gdynia - Karlskrona: 14 godzin
nr IMO - 7802794
rok budowy - 1979
stocznia - Falkenbergs varv Ab, Falkenberg, Szwecja (stoczniowy nr budowy - 175)
długość całkowita - 138,70 m
długość między pionami - 130,30 m
szerokość konstrukcyjna - 16,50 m
wysokość boczna do pokładu głównego - 4,45 m
wysokość boczna do pokładu górnego - 11,45 m
zanurzenie - 4,30 m
tonaż pojemnościowy brutto - 7616
tonaż pojemnościowy netto - 2285
nośność - 3652 t
długość pasa ładunkowego ro-ro - 865 m
silnik napędu głównego - B&W Alpha 12U28LU
moc napędu głównego - 4687 kW
prędkość eksploatacyjna - 16,5 węzła
Fot.: IMS Technical Services Ltd., Stena Line
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.