Żegluga

Maersk odstawił w tzw. laid-up ("na sznurek", wyłączenie z eksploatacji, dezaktywację w oczekiwaniu na zatrudnienie) jeden z kontenerowców Triple-E.

Przyczyną jest silne pogorszenie koniunktury na kluczowym szlaku przewozowym łączącym Daleki Wschód z Europą.

Duński przewoźnik został zmuszony do zakotwiczenia kontenerowca na około 6 tygodni w wyniku podjęcia decyzji o anulowaniu niektórych rotacji serwisu aliansu 2M na linii Azja-Europa, obsługiwanej przez nowej generacji ultrakontenerowce tego przewoźnika.

Sytuacja jest znacznie gorsza, niż pierwotnie zakładano. W ostatnim tygodniu armator poinformował o obniżeniu o 600 mln dolarów prognozowanych w tym roku zysków do poziomu ok. 1,6 mld USD.

Sojusz 2M, który ruszył na początku 2015 roku, został zawiązany pomiędzy Maersk Group i MSC - największymi liniami kontenerowymi.

W skład sojuszu wchodzi 185 statków o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.

AL, PBS

-1 Mega kontenerowce
Moim zdaniem przegięli z Triple - E. Wykończy ich własna megalomania.
29 październik 2015 : 16:13 Jacek64 | Zgłoś
+2 Ciekawe...
Ciekawe co wg ciebie innego mieli zrobić, jak cały rynek kontenerowych linii żeglugowych jest patologiczny i aby nie wypaść z biznesu trzeba ładować kasę w większe statki z nadzieję, że inni szybciej się wykruszą? Tu nie chodzi o żadną megalomanię, czyli budowanie wielkich statków "bo mogę i nikt mi nic nie zrobi", ale rynek, udziały w nim i nadzieje na zyski.
30 październik 2015 : 08:23 Calineczka | Zgłoś
0 Megakontenerowce
Najszybsi i najbardziej pażerni padną pod ciężarem kredytów, kiedy koniunktura nie będzie rosła tak szybko jak się spodziewają.
Duży statek wymaga infrastruktury, która nie nadąża za szybkim przyrostem rozmiarów statków. Czas pokaże kto ma rację.
03 listopad 2015 : 11:21 Jacek64 | Zgłoś
-1 Megalomania
Pozdrawiamy zespół "Białej Gwiazdy"...od nich pewnie mam minusa....Chuny zwalniają wyłożycie się na tych gigantach.Ale...ktoś musi być pierwszy.
01 listopad 2015 : 07:01 Jacek64 | Zgłoś
+2 Litości!!!
Wina Tuska!
29 październik 2015 : 19:39 incognito | Zgłoś
0 Master
Wybudowanie statku to nie zakup chleba w spożywczym to się zamawia z kilkuletnim wyprzedzeniem. Nikt nie wiedział o kryzysie i cenach ropy które poszybowały do prawie 1000$ za tonę w tamtym czasie a teraz kosztuje ok 190$. Frachty poszły w dół także w bardzo szybkim czasie do tego Chiny spowolniły swoją gospodarkę. Żadna tajemnica iż na 20000teus można przewozić się więcej kontenerów i przy nowoczesnych silnikach zużycie paliwa jest o wiele mniejsze. Tak ogólnie powstała nadpodaż jednostek i nawet ci najwięksi się z tym przeliczyli. Maersk ma z czego dołożyć bo nie tylko kontenerami zarabia a 600mln to nie jest dla nich dramat. Pozdrawiam
05 kwiecień 2016 : 14:46 Master | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter