Żegluga

Mimo pojawiających się apeli, DFDS nie przewiduje reaktywacji trasy Esbjerg-Harwich, która została zamknięta w ubiegłym roku. Niewykluczone jednak, że zacznie ją obsługiwać ktoś inny.

Minął rok od momentu, gdy duński operator zrezygnował z obsługi trasy Esbjerg-Harwich. Ostatnie połączenie zostało wykonano na niej pod koniec września 2014 r. Decyzja o likwidacji połączenia miała związek z nowymi regulacjami, dotyczącymi emisji związków siarki, co przełożyłoby się na jeszcze wyższe koszty utrzymania tej linii. W ten sposób zamknięty został pewien rozdział w historii firmy DFDS, która obsługiwała ją przez blisko półtora wieku.

Wiele osób wciąż nie może pogodzić się z decyzją armatora o porzuceniu tego nierentownego połączenia. Niektórzy głośno domagają się powrotu tej trasy do rozkładu rejsów armatora. Ok. 700 osób podpisało się niedawno pod otwartym listem, skierowanym do przewoźnika, w którym proszą o rozważenie decyzji o reaktywacji linii, która funkcjonowała przez 140 lat. Z pojawiających się informacji wynika, że całą sprawą interesowały się nawet brytyjskie władze.

Mimo tych apeli na razie nic nie wskazuje, by trasa Esbjerg-Harwich znów znalazła się w ofercie DFDS. Armator poinformował niedawno, że na razie taka opcja nie wchodzi w grę i powtórne otwarcie tej linii nie jest obecnie brane pod uwagę.

Co ciekawe, nie można wykluczyć, że zamiast DFDS na trasie tej pojawi się ktoś inny. Chęć wykonywania rejsów pomiędzy Esbjerg a Harwich zgłosiła nowa duńska firma promowa, Regina Line, która chce wozić pomiędzy Danią a Anglią pasażerów, pojazdy oraz fracht. Połączenia miałyby być realizowane trzy razy w tygodniu. Jak zapowiada duński przewoźnik, przeprawa miałaby być niedroga i odbywać się w komfortowych warunkach. Przedstawiciele Regina Line chcieliby obsługiwać na tej linii rocznie ok. 200 tysięcy pasażerów, 32 tysiące pojazdów oraz 12 tysięcy jednostek cargo.

Co ciekawe, operator zaprezentował już projekt rozkładu. Statek Regina, który miałby obsługiwać to połączenie, wypływałby z Harwich w soboty, wtorki i czwartki o godzinie 18, a z Esbjerg - w piątki, poniedziałki i środy o tej samej porze. Połączenie miałoby wystartować wiosną 2016 r.

Przedstawiciele portów przyznali, że na razie nie wiedzą nic o planach nowego, duńskiego przewoźnika.

PromySkat
Źródło: jv.dk, Regina Line

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter