Żegluga

Tej jesieni w Kanadzie zostanie uruchomione połączenie oparte na promie linowym, który będzie kursował w Kolumbii Brytyjskiej na trasie pomiędzy Buckley Bay a wyspą Denman. 

Jednostka, która będzie obsługiwała tę trasę, otrzymała nazwę Baynes Sound Connector. Ma 78,5 metra długości, a na pokład może zabrać 150 pasażerów oraz 50 pojazdów. Jego maksymalna prędkość wyniesie 8,5 węzła (15,7 km/h), a sama konstrukcja zaspokoi przede wszystkim potrzeby ponad 1000 mieszkańców wyspy Denman.

Dystans, jaki dzieli Buckley Bay oraz wyspę Denman, sięgający 1,9 kilometra, sprawi, że będzie to najdłuższe na świecie połączenie obsługiwane przez prom linowy.

Właściciel Baynes Sound Connector - BC Ferries liczy na spore oszczędności ze względu na oparcie działalności na takim rozwiązaniu. Twierdzi też, że prom linowy będzie wywierał znacznie mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami.

Prom powstał w kanadyjskiej stoczni Seaspan. Jest pierwszą zbudowaną dla BC Feries jednostką tego typu. Według szacunków przeprowadzonych przez kanadyjskiego armatora, przez 40 lat eksploatacji, zastosowanie promu linowego pozwoli na oszczędności sięgające 80 milionów dolarów.

Promy linowe stosowane są zazwyczaj na bardzo krótkich trasach. Przemieszczają się wzdłuż liny, która zamontowana jest po dwóch przeciwległych brzegach. 

PromySkat/AL
Źródło: BC Ferries

+1 najdłuższy prom na świecie...!!!
otóż to " najdłuższy tego typu prom na świecie..." najgłupsze tego typu zdanie na świecie....
"...trudno je nazwać promami z prawdziwego zdarzenia..." trudno ten tekst nazwać tekstem z prawdziwego zdarzenia...
Panowie...poświęćcie chwilę na adiustację otrzymanych tekstów....przecie swoje czynicie dobrze....Pozdrowienia W. podejrzewam ,że komentarzy też nie czytacie...i czuję się niepotrzebny i jako taki może zawieszę "prenumeratę"
20 październik 2015 : 08:25 wers | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter