Żegluga

W skład PGP wejdzie Polska Żegluga Bałtycka i Unity Line, którego właścicielem jest Polska Żegluga Morska. Kilka dni temu Ministerstwo Skarbu Państwa odstąpiło od negocjacji dotyczących sprzedaży akcji kołobrzeskiego armatora. Zainteresowani kupnem byli zagraniczni armatorzy - duński DFDS, niemiecki TT-Line i włoska grupa Grimaldi.

- To duży sukces. Przed nami stoi jednak wiele wyzwań - uważa szef PŻM Paweł Szynkaruk. - Jest kilka podstawowych i nadrzędnych celów, czyli jak znaleźć finansowanie i fundusze na rozwój wspólnych projektów. Takimi wspólnymi projektami może być budowa nowych promów oraz to, żeby zapewnić miejsca pracy dla polskich marynarzy - mówił w magazynie "Radio Szczecin na Wieczór".

- Dzięki połączeniu sił będziemy w stanie stawić czoła konkurencji na rynku promowym - uważa Kazimierz Sikora z Solidarności PŻB. - Taka współpraca operatorska będzie służyła pracownikom obu firm i polskiej racji stanu, bo my przecież na morzu potrafimy zarabiać, pracowaliśmy tyle lat, budowaliśmy przemysł morski.

Według prof. Wojciecha Drożdża, kierownika Katedry Gospodarki Światowej i Transportu Morskiego Uniwersytetu Szczecińskiego, oba przedsiębiorstwa nie byłyby w stanie w pojedynkę konkurować na tak nasyconym rynku, jakim jest Bałtyk.

- Nakłady inwestycyjne, unifikacja zasad płac, wspólne myśli strategiczne o tym jak odnawiać tabor. To wszystko rodzi olbrzymie wyzwania - mówił prof. Drożdż.

W środę w Szczecinie na pokładzie promu Mazovia, należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zostanie podpisany list intencyjny w sprawie Polskiej Grupy Promowej. Podpiszą go państwowa spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe oraz armatorzy PŻB i PŻM. 

+2 No proszę...
musiała PO dopiero przegrać wybory prezydenckie, żeby wstrzymać sprzedaż naszego przewoźnika. Tak to polityka po raz kolejny zastąpiła ekonomię. Czekamy teraz na więcej takich cudów w roku wyborczym...
10 czerwiec 2015 : 07:41 prusak | Zgłoś
-1 Klienci? Zysk?
Powstająca PGP ma wśród podstawowych i nadrzędnych celów:
- znaleźć finansowanie i fundusze na rozwój,
- budowę nowych promów,
- zapewnić miejsca pracy dla polskich marynarzy,
- służyć pracownikom,
- służyć polskiej racji stanu.
A co z klientami (pasażerami) i co z zyskiem? Są wśród celów? Wśród których?
10 czerwiec 2015 : 10:08 ico | Zgłoś
-2 PGP PZB/PZM
NARSZCIE ZAWITALA SPRAWIEDLIWOSC ZE ODSTAPIONO OD GRABIEZY PANSTWA I SPRZEDAWANIA PO KAWALKU MIENIA PZB TO SKARB KTORY POZOSTAL W KOLOBRZEGU JESZCZE DO KONCA NIE ROZKRADZIONY JAK INNE FIRMY KTORE ZOSTALY SPRZEDANE ZA GROSZE
10 czerwiec 2015 : 13:44 BODEK | Zgłoś
+2 do Bodek
Przeciez to samo PZB sie wyzbylo majatku, zeby przetrwac. Teraz dopiero bedzie sie dzialo jak zyskali bogatego sponsora, mozna dalej zyc jak paczki w masle, bez zadnej odpowiedzialnosci za firme. Ta firma zadza zwiazki a nie managerowie wiec tam nei bedzie nigdy dobrze. Szkoda, ze nie sprzedali tego kolesiostwa, a tak marynarze znow musza zapier.... na panow z biura
10 czerwiec 2015 : 14:37 Kiep | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8674 3.9456
EUR 4.2143 4.2995
CHF 4.3213 4.4085
GBP 5.0192 5.1206

Newsletter