DFDS nieustannie dokłada starań, by zwiększać jakość swoich usług. Stąd też pomysł uruchomienia serwisu, w którym można informować o ewentualnych nieprawidłowościach związanych z działalnością firmy, tak aby można było na bieżąco je eliminować.
Nowo powstały serwis to niezależnie działająca platforma, z której korzystać mogą pasażerowie, klienci, ale także pracownicy firmy DFDS. Można z niej skorzystać w sytuacji, gdy zachodzi podejrzenie, że wysokie standardy przyjęte przez przedsiębiorstwo są łamane. Przedstawiciele firmy zalecają korzystanie z tego rozwiązania w sytuacji, gdy osoba zgłaszająca ewentualne naruszenia nie chce tego zrobić osobiście.
Za pośrednictwem nowego systemu będzie można poinformować władze firmy o ewentualnych niedopuszczalnych praktykach, np. próbach korupcji, łamaniu prawa, dyskryminacji pracowników ze względu na płeć czy religię.
- Zawsze namawiamy do tego, by w przypadku jakichś trosk kontaktować się bezpośrednio, np. z szefem. Ale jeśli ktoś czuje, że jest to niemożliwe, można użyć tej platformy - powiedział jeden z przedstawicieli DFDS.
Serwis, który umożliwia wysłanie skargi, prowadzony jest przez niezależny podmiot – firmę EthicsPoint. Ma to zagwarantować najwyższy stopień poufności. DFDS będzie informowane o każdym zgłoszeniu, a potem każda skarga będzie szczegółowo badana.
Nadrzędnym celem inicjatywy jest dalsze śrubowanie wysokich standardów etycznych w DFDS, na czym mają skorzystać zarówno pracownicy, jak i pasażerowie oraz klienci przewoźnika.
PromySkat
Źródło: DFDS