Minęło 15 lat od uruchomienia połączenia promowego Dover-Dunkierka, która obsługiwane jest dziś przez DFDS Seaways. Od samego początku cieszy się ono niezmiennym zainteresowaniem wśród pasażerów.
Kursy pomiędzy tymi dwoma portami początkowo były obsługiwane przez Norfolkline. Od tamtej pory zmieniły się statki, które kursują na tej trasie, a Norfolkline zmieniło właściciela. Dziś stanowi ono część DFDS Seaways.
Pierwszym statkiem wyznaczonym do obsługi tej trasy była jednostka Northern Merchant – statek cargo, który w miesiącach letnich przewoził też wielu pasażerów. Potem do Northern Merchant dołączył Midnight Merchant (dziś jako European Endeavour pływa dla P&O Ferries), a potem również Dawn Merchant (znany później jako Stena Alegra).
Przedstawiciele DFDS przyznają, że w ciągu pierwszych lat wykonywania kursów na tej trasie wiele osób było zaskoczonych dynamicznym rozwojem połączenia. Duża popularność sprawiła, że w ciągu 18 miesięcy od jego uruchomienia operowały na nim już trzy statki. Już w latach 2005-2006 zdecydowano o wymianie floty na tej linii. Pojawiły się na niej wówczas trzy nowoczesne promy, które później, po dokonanym przez DFDS Seaways przejęciu Norfolkline od firmy Maersk, otrzymały nazwy: Delft Seaways, Dunkerque Seaways i Dover Seaways.
Ciekawostką jest fakt, że wielu pracowników, którzy znaleźli zatrudnienie przy okazji uruchomienia tej linii w 2000 r., nadal pracuje dla DFDS Seaways. Aż 20 osób od 15 lat wciąż bierze udział w rozwoju tego połączenia.
Przejęcie Norfolkline od Maersk nastąpiło w lipcu 2010 r. W lutym 2012 r. DFDS dodatkowo uruchomiło połączenie Dover-Calais, dzięki czemu pomiędzy Dover a Francją pływa dziś 5 statków w barwach DFDS Seaways.
PromySkat