Żegluga

W czwartek 11 lipca prom Varsovia opuścił włoską stocznię Cantiere Navale Visentini i wyruszył w kierunku Świnoujścia, gdzie spodziewany jest 21 lipca. Aktualnie (wtorek 16 lipca) prom stoi na redzie hiszpańskiego portu Algeciras, gdzie trwa proces bunkrowania.

Polski armator będzie czarterował jednostkę przez 10 lat, zachowując prawo pierwokupu po 6 latach jej eksploatacji. Umowa została podpisana i ogłoszona latem 2022 roku.

W inauguracyjny rejs do Skandynawii Varsovia ma wypłynąć 27 lipca br. Jednostka będzie obsługiwała linię Świnoujście - Ystad.

Varsovia to największy prom z najdłuższą linią ładunkową jaki kiedykolwiek operował w flocie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i pierwszy zupełnie nowy prom od ponad 20 lat. W rejs każdorazowo będzie mogło popłynąć 920 pasażerów i 60 członków załogi. Prom ma 3 km linii ładunkowej na potrzeby transportu ładunków Ro-Ro (140-150 ciężarówek z naczepami) oraz dodatkowo miejsce dla około 200 samochodów osobowych.

Na pokładzie znajduje się 230 kabin o kilku standardach, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów.

LEW/rel
Fot. PŻB

Specyfikacja promu Varsovia:

Rok budowy: 2024
Stocznia: Cantiere Navale Visentini
GT: 41878
NT: 24952
Wymiary: długość 216,2 m, szerokość 28,2 m
Długość linii ładunkowej: Ro-Ro 2875 LM + 200 samochodów osobowych.
Max liczba pasażerów: 976 pasażerów oraz 24 członków załogi
Kabiny pasażerskie: 230 kabin 4-osobowych, 920 miejsc noclegowych
Fotele lotnicze: 107

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8674 3.9456
EUR 4.2143 4.2995
CHF 4.3213 4.4085
GBP 5.0192 5.1206

Newsletter