Niemiecki armator Elbdeich Reederei realizuje opcję kontraktową w chińskiej stoczni Wenchong na dwa kontenerowce dowozowe napędzane metanolem.
W październiku Elbdeich zamówił parę kontenerowców dowozowych (feeder container ships) o pojemności ładunkowej 1250 TEU każdy w oparciu o umowę czarterową z Unifeeder i będzie nimi zarządzał po dostawie ze stoczni w 2026 roku.
Każdy ze statków o długości całkowitej 148,00 m i szerokości 27,20 m będzie miał tonaż pojemnościowy brutto 14 780 jednostek i nośność 14 000 t przy zanurzeniu 8,10 m.
Kontrakt obejmował opcje na dwa kolejne podobne statki dla Unifeeder. Jednostki te, na które kontrakty zostały właśnie uprawomocnione (zamienione z opcji), mają być dostarczone we wrześniu i grudniu 2026 r.
Nowe statki zostaną zatrudnione w europejskiej sieci Unifeeder obejmującej zawinięcia także do portów polskich.
Kontrolowany przez DP World operator jest 17. co do wielkości przewoźnikiem liniowym na świecie.
PBS, rel