14 sierpnia do Baltic Hub zawinęła pierwsza jednostka w ramach nowo uruchomionego serwisu oceanicznego FAL 1, łączącego Busan w Korei Południowej z Gdańskiem. Kontenerowiec CMA CGM Zheng He wyruszył z Busan w czerwcu tego roku. Statek pływający pod maltańską banderą ma 399 m długości i 54 m szerokości.
FAL 1 to nowy, bezpośredni serwis oceaniczny, który łączy Baltic Hub z Busan – największym portem kontenerowym w Korei Południowej oraz 6. co do wielkości portem kontenerowym na świecie. Stworzenie nowego połączenia jest efektem długoletniej współpracy i owocnych negocjacji pomiędzy Baltic Hub a francuskim armatorem CMA CGM. Przypłynięcie kolejnej jednostki, CMA CGM Concorde, planowane jest na 12 września. Od października statki w ramach serwisu FAL 1 będą zawijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.
Serwis FAL 1 jest obsługiwany przez francuskiego armatora CMA CGM – jednego z największych armatorów kontenerowych na świecie. French Asia Line 1 (FAL1) to czwarta linia Ocean Alliance między Dalekim Wschodem a Europą Północną. CMA CGM obsługuje ten serwis trzynastoma statkami o łącznej ładowności od 17 859 do 23 112 TEU. FAL1 będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.
Baltic Hub to dynamicznie rozwijający się terminal kontenerowy, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Połączenie z Busan przyczyni się do zwiększenia przepustowości transportowej i umocni pozycję terminalu na światowej mapie handlu morskiego. FAL1 będzie czwartą dalekowschodnią trasą dla polskiego hubu.
rel (Baltic Hub)