Urząd Morski w Szczecinie opublikował w piątek, 21 maja br., datowaną na 20 maja informację na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Postęp prac przedstawia się następująco:
- roboty czerpalne przy Ostrowie Grabowskim zostały zakończone, wyczerpany urobek został odłożony wewnątrz wyspy W28, trwają prace przygotowawcze do umacniania skarp podwodnych,
- prace czerpalne są prowadzone w obszarze Wielkiej Kępy (pogłębiarkiMałż II i Homar),
- w obszarze wyspy Radolin trwa montaż stalowego oczepu, montaż platformy obsługowej oraz prace związane zwykonaniem zasypu grodzy,
- trwają prace przy umacnianiuskarp podwodnych przy nabrzeżach BONn, Huk, Żeglarskim,
- pogłębiarki Meuse River, Scheldt Riveri Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000,
- na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne,
- na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
- przy wyspie W22 trwa montażkamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- przy wyspie W28 rozpoczęto prace przygotowawcze pod roboty umocnieniowe,•prace pogłębiarskie wykonano w ponad 70%, planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.
Warunki żeglugi
Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.
Wszystkich użytkowników akwenu Urząd Morski w Szczecinie prosi jednocześnie o śledzenie zakładki "Bezpieczeństwo morskie - warunki żeglugi" na stronie internetowej Urzędu, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne.
W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.
rel (UMS)
Fot.: UMS