DNV GL przyznało firmie Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) zatwierdzenie co do zasady (approval in principle, AIP) dla pomocniczego systemu napędowego opracowanego w ramach wspólnego projektu badawczego KSOE i SK Shipping. Niedawno odbyła się związana z tym wirtualna uroczystość z udziałem Hyunjoon Shin - kierownika Działu Badań nad Statkami Przyszłości KSOE, Haeyong Son - wiceprezesa SK Shipping oraz Sung Ho Shin - kierownika ds. kluczowych klientów DNV GL Korea.
Pomocniczy wiatrowy układ napędowy dla statków jest wynikiem wspólnego projektu badawczego KSOE, holdingu stoczniowego Hyundai Heavy Industries Group, oraz armatora SK Shipping, mającego na celu opracowanie przyjaznych środowisku rozwiązań napędowych.
Przyspieszamy działania wprowadzające na rynek technologie przyjazne środowisku. System żagli pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o ponad 6%. Obejmiemy przywództwo na rynku statków nowej generacji i będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność technologiczną - powiedział Hyunjoon Shin z KSOE.
Konstrukcja żaglopłata ma 20 metrów szerokości, 50 metrów wysokości i jest zainstalowana pionowo po obu stronach pokładu, na wysokości śródokręcia. Żagle obracają się w zależności od kierunku i intensywności wiatru, zapewniając pomocniczy napęd statku. "Skrzydło" można obniżyć do 10 metrów wysokości, co czyni to rozwiązanie elastycznym w przypadku złej pogody lub podczas przepływania pod mostem.
DNV GL podjęło się wykonania AIP poprzez przegląd wstępnych rysunków dotyczących obciążeń projektowych, systemu i komponentów przedłożonych przez KSOE, podczas gdy SK Shipping dostarczyło swoją wiedzę i spostrzeżenia dot. technologii z punktu widzenia armatora.
Napęd wiatrowy dla statków jest efektywnym rozwiązaniem, które pomaga spełnić wymagania IMO dotyczące bardziej ekologicznej żeglugi. DNV GL jest gotowe do świadczenia szerokiego zakresu usług związanych z tego typu projektami - powiedział Vidar Dolonen, DNV GL Regional Manager Korea & Japan.
Nowy system napędowy może być instalowany na wielu typach statków i oczekuje się, że w przyszłości przyczyni się do dalszego zwiększenia efektywności eksploatacji statków.
AIP jest również dużym krokiem w kierunku przyznania statkowi wyposażonemu w taki system nowej, dodatkowej notacji DNV GL - WAPS (Wind Assisted Propulsion System).
Ponadto, DNV GL opracowało ostatnio normę dla certyfikacji systemów napędowych wspomaganych wiatrem w odpowiedzi na zapytania dotyczące niezależnej oceny tych systemów.
AL, rel (DNV GL)
Co do samych tych skrzydel, rotorow itp to one same sa napedzane kasiorka z dodatcji a nigdy nie maja sluzyc jako glowny naped statku ( co wiadomo od bardzo bardzo dawna) .
dałnie żeby montować takie skrzydło na stałe, przez co statek nie mógł by iść pod mostem? Tym bardziej że armatorzy statkami rzucają gdzie popadnie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.