Armator Costa Cruises, będący częścią Carnival Corportion & plc, oficjalnie odebrał z Fincantieri nowy statek Costa Firenze, zaprojektowany i zbudowany w stoczni Marghera i zainspirowany florenckim renesansem. Wydarzenie odbyło się 22 grudnia br. w trybie zdalnym.
Wycieczkowiec Costa Firenze, o tonażu pojemnościowym brutto 135 500 jednostek, mogący przyjąć na pokład ponad 5200 gości, to czwarty z siedmiu nowych statków tej serii, które mają być dostarczone grupie Costa do 2023 r. Łączna inwestycja armatora w nowy tonaż przekracza 6 miliardów euro.
Spośród 14 statków obecnie eksploatowanych we flocie Costa Cruises, 11 zostało zbudowanych przez stocznię Fincantieri.
"Przekazanie nowego Costa Firenze jest zwiastunem ponownego startu dla całej branży rejsów wycieczkowych. Mamy nadzieję, że wkrótce ludzie znów będą mogli podróżować i więcej statków wyruszy w rejsy, co przyczyni się do rewitalizacji turystyki we Włoszech, Europie i na całym świecie” - mówi Michael Thamm, dyrektor grupy Costa Group i Carnival Asia.
"Costa Firenze to trzeci wycieczkowiec, który uruchomiliśmy od września. Cieszymy się, że jego nazwa przypomina miasto, będące jednym z najsłynniejszych ośrodków sztuki we Włoszech i na świecie. To ważny moment, który dowodzi, że nasza stocznia wraca do swojej normalnej działalności produkcyjnej - Giuseppe Bono, dyrektor generalny Fincantieri.
Jak podkreśla, sytuacja finansowo-ekonomiczna Fincantieri nie zmieniła się znacząco w porównaniu z tym, co włoski koncern komunikował w poprzednich kwartałach. Firma uniknęła anulowania zamówień i wzmocniła relacje z klientami sektora wycieczkowego. Jego zdaniem, stocznia może liczyć na dalsze zlecenia.
„Costa Firenze to wspaniały ambasador włoskiego stylu. Koncepcja jest inspirowana kultowym miastem, które, w zbiorowej wyobraźni, reprezentuje włoską sztukę, smak i wyrafinowanie" - mówi Mario Zanetti, dyrektor handlowy Costa Cruises i prezes Costa Group Asia dodając: "Zaprojektowaliśmy ten statek tak, aby zaoferować naszym gościom wyjątkowe doświadczenia, szczególnie rodzinom, dzięki określonej ofercie rozrywki i usług”.
Oferta gastronomiczna na wycieczkowcu oparta jest na daniach kuchni śródziemnomorskiej, serwowanych przez 13 barów i 7 restauracji. Statek jest idealny dla rodzin, z określonymi ofertami i kilkoma nowościami, takimi jak prawdziwy „park przygód” na pokładzie.
"Patrząc dalej w przyszłość, poza pandemię, celem armatora Costa Cruises jest rozwój zrównoważonej i bezemisyjnej żeglugi wycieczkowej. Mamy nadzieję, że długotrwałe partnerstwo z Fincantieri i współpraca naszych firm może doprowadzić do realizacji tego ambitnego i kluczowego celu" – podkreśla Michael Thamm.
Klasyfikatorem jednostki jest włoskie towarzystwo RINA (Registro Italiano Navale). Wycieczkowiec spełnia surowe normy środowiskowe w zakresie emisji zanieczyszczeń, takich jak: odpady, woda szara i czarna, olej maszynowy, CO2, ozon, gazy cieplarniane, pył zawieszony, tlenki siarki, tlenki azotu i woda balastowa.
Costa Firenze po raz pierwszy popłynie po Morzu Śródziemnym w 2021 roku, oferując dwie różne tygodniowe trasy. Pierwsza, dostępna od 28 lutego 2021 r., obejmuje włoskie destynacje: Genuę, La Spezię - z wycieczkami również do Florencji - oraz Neapol, Walencje, Barcelonę i Marsylie. Druga trasa, dostępna od maja do października 2021 roku, obejmuje Genuę i Civitavecchia, z wycieczkami do Rzymu, a także Neapolu, Ibizy, Barcelony i Marsylii.
Po październiku 2021 roku statek popłynie do Azji, aby dołączyć do siostrzanej jednostki Costa Venezia, również zbudowanego przez Fincantieri w stoczni Monfalcone, eksploatowanego od marca 2019 roku.
rel (Costa Cruises)
Klip video - na podst. materiałów Fincantieri/montaż i udźwiękowienie Piotr B. Stareńczak/PORTALMORSKI.PL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.