Finnlines, armator należący do Grimaldi Group, zamówił dwa statki typu ro-pax w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), wcześniej znanej jako AVIC Weihai.
Jednostki typu Superstar mają być dostarczone do 2023 roku. Jak podaje armator w komunikacie charakteryzować je będą m.in.: długość około 230 metrów, 5100 m linii ładunkowej i miejsca dla około 1100 pasażerów. Budowane z poszanowaniem w środowiska, będą posiadały najwyższą klasę lodową.
- Chcemy świadczyć naszym klientom usługi wysokiej jakości z poszanowaniem wszystkich aspektów dotyczących ochrony środowiska. Ta inwestycja ma na celu oszczędność energii i redukcję emisji, ale jednocześnie jest inwestycją na rzecz najwyższego komfortu pasażerów. Chcemy być liderem w rozwoju wysokiej jakości usług ro-ro i ro-pax w regionie Morza Bałtyckiego. Nasz trwający obecnie program budowy nowych jednostek o wartości 500 milionów euro zapewni naszym klientom usługi najwyższej jakości - mówi Emanuele Grimaldi, dyrektor generalny Finnlines.
Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym akcjonariuszem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
Czytaj także:
W stoczni Remontowa SA przedłużono pierwszy z czterech promów operatora Finnlines
Remontowa SA przedłuży dwa kolejne statki Finnlines [ZDJĘCIA]
W Remontowej SA zakończono przebudowę piątego promu armatora Finnlines
rel (Finnlines)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.