Plan ekspansji grupy Costa obejmuje siedem nowych statków, dostarczonych w okresie od 2018 do 2023 roku, za łączną kwotę ponad 6 mld euro. Są to trzy statki dla Aida Cruises, dwa dla Costa Cruises i dwa dla Costa Asia. Gdy nowe statki wejdą do eksploatacji, zdolności przyjmowania gości na statkach wzrosną w grupie Costa o ponad 50 procent, zaspokajając rosnące zapotrzebowanie konsumentów na rejsy spodziewane w ciągu najbliższych kilku lat.
Pierwszym statkiem z zaplanowanych siedmiu nowych statków, które mają wejść do służby, był AIDAnova w grudniu 2018 r., a następnie Costa Venezia, operujący od 28 marca 2019 r. Następnym dostarczonym statkiem będzie Costa Smeralda - w październiku 2019 r., a dalej - Costa Firenze - w październiku 2020 r.
Siostrzany statek Costa Smeralda, nadal nienazwany, będzie gotowy w 2021 r., a dwie siostrzane jednostki AIDAnova mają być przekazane przez stocznie w 2021 i 2023 r.
AIDAnova, Costa Smeralda i kolejne z tej serii, to pierwsze statki wycieczkowe na świecie, zasilane zarówno w porcie, jak i na morzu przez skroplony gaz ziemny (LNG), najczystsze na świecie paliwo kopalne.
Costa Venezia i Costa Firenze są pierwszymi statkami Costa zaprojektowanymi specjalnie dla zaoferowania chińskiemu rynkowi wszystkiego, co najlepsze z Włoch.
Po dostawie AIDAnova i Costa Venezia, flota grupy Costa liczy 28 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, i mieszczące łądcznie ponad 85 000 łóżek w kabinach pasażerskich. Flota powiększy się do 2023 roku wraz z przybyciem pięciu nowych statków.
Grupa Costa, z siedzibą w Genui, jest jednym z wiodących operatorów wycieczkowców w Europie i Chinach, dysponując trzema markami: Costa Cruises, Aida Cruises (dedykowana rynkom niemieckojęzycznym) i Costa Asia (dedykowana rynkowi chińskiemu i azjatyckiemu). Firma zatrudnia ponad 30 000 pracowników na całym świecie, w swoich 20 biurach w 14 krajach.
rel (Costa Cruises)