Maersk zapowiada zmiany i wprowadza nowy serwis CLX łączący Chile, Peru, Panamę i Kolumbię z Europą Północną.
Nowy serwis powstanie we współpracy z Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) - siódmym na świecie co do wielkości operatorem przewozów kontenerowych. Ma zapewnić klientom atrakcyjne usługi, konkurencyjny czas tranzytu, niezawodność i inne korzyści.
- Nowa usługa zapewni naszym klientom samodzielny serwis z bezpośrednimi połączeniami z Chile (San Antonio i San Vicente) i Kolumbią (Santa Marta), dostęp do rozległej sieci dowozowej (feeder) oraz wiele opcji przeładunku do/z zachodniego wybrzeża Ameryki Łacińskiej i Europy przez Panamę - wyjaśnia Lars Nielsen, dyrektor regionalny Maersk na Amerykę Łacińską i Karaiby.
Serwis CLX zapewni w regionie wykorzystanie synergii wynikającej z przejęcia Hamburg Süd przez Maersk, co zaowocuje lepszym zasięgiem, poprawą czasu tranzytu i zwiększonym przepływem ładunków, umożliwiając eksporterom z Ameryki Łacińskiej kontynuację handlu i zapewniając konsumentom dostęp do towarów na co dzień.
Do istotnych zmian należy zaliczyć m.in:
- Uruchomienie nowej usługi CLX, która zapewni bezpośrednie połączenie między Chile (San Antonio/San Vicente), Peru (Callao) i (Santa Marta/Cartagena), Kolumbią a Europą Północną - Niemcami (Hamburg), Wielką Brytanią (Londyn), Niderlandami (Rotterdam) i Belgią (Antwerpia). Rozpoczęcie nowej usługi planowane jest na 10 czerwca 2019 r. statkiem Luna Maersk z San Antonio;
- Serwis Costa Rica Express (CRX) będzie kontynuowany tak, jak ma to miejsce obecnie, w celu zapewnienia bezpośredniego połączenia z Kostaryką, Belize, Meksykiem i Panamą oraz Europą Północną;
- Serwis Ecubex łączący Ekwador z Europą Północną, połączy teraz również Kolumbię (Santa Marta) i Wielką Brytanię (Portsmouth);
- Usługi CLX i Ecubex będą oferować bezpośrednie połączenia z Santa Marta w Kolumbii do Europy Północnej;
- Rozbudowana sieci łącząca zdecydowaną większość portów Ameryki Łacińskiej na zachodnim wybrzeżu z portami europejskimi w Antwerpii, Rotterdamie, Londynie i Hamburgu;
- Wiele możliwości przeładunku w Balboa, Panamy, poprzez regionalną sieć połączeń z zachodnim wybrzeżem Ameryki Łacińskiej do Europy;
- Karaiby, Meksyk i Zatoka amerykańska zostaną połączone poprzez porty Manzanillo (Panama) i Cartagena (Kolumbia).
rel (Maersk)