Stena RoRo pozyskała prom z rynku wtórnego. To ro-pax, który do tej pory obsługiwał połączenia w odległej Japonii. Statek w najbliższym czasie poddany zostanie pracom remontowym.
Ku zdziwieniu obserwatorów branży, tym razem szwedzki gigant zdecydował się na pozyskanie promu należącego do armatora z Kraju Kwitnącej Wiśni. Jest to jednostka Yamato, która do tej pory obsługiwała trasy dla japońskiego operatora Hankyu Ferry.
[Zaskoczenie obserwatorów rynku promowego wynika stąd, że Stena dotychczas nie pozyskiwała promów bezpośrednio z japońskiego rynku statków używanych; taka praktyka była natomiast dość powszechna wśród armatorów greckich, w większym stopniu dawniej - przed zauważalną w ostatnich kilkunastu latach odnową floty na Morzu Śródziemnym, dlatego można było i nadal można spotkać tam relatywnie dużo promów pływających niegdyś na wodach japońskich - red. Portalu Morskiego].
- Na rynku europejskim zapotrzebowanie jest większe od dostępności statków tego typu - powiedział Per Westling, szef Stena RoRo. - W związku z tym skierowaliśmy się w stronę rynku azjatyckiego, głównie japońskiego.
Prom Yamato został zbudowany w stoczni Shimonoseki. Ma 195 metrów długości i może przyjąć na pokład 667 pasażerów. Statek dysponuje linią ładunkową o długości 2084 metrów. Ta specyfikacja prawdopodobnie zmieni się już wkrótce wraz z remontem promu.
PromySkat.pl