Z krajobrazu gdyńskiego waterfrontu znikł element, który zrósł się z nim od kilku lat - odstawiona przez dotychczasowego właściciela w laid-up ("na sznurek"), zacumowana przy pirsie dawnego Dalmoru barka pełnomorska, widoczna dla mieszkańców Gdyni i turystów spacerujących po nabrzeżu Pomorskim.
Duży barko-ponton heavy-lift, znany dotąd pod nazwą DN 143, zakupiony został przez turecką firmę Karpowership (z grupy Karadeniz Energy Group z Istambułu), specjalizującą się w przebudowie różnych typów i wielkości statków i barek na pływające elektrownie wynajmowane później w różnych rejonach świata, głównie w krajach muzułmańskich.
Po barko-ponton z Gdyni, który posłuży jako pływająca platforma dla kolejnej mobilnej elektrowni Karpowership, przybył holownik Fairplay 33 (jeden z najsilniejszych we flocie grupy Fairplay Towage, pełnomorski, z funkcjami AHTS, o długości 48,80 m, pojemności brutto 1350, uciągu na palu 103 T i mocy napędu głównego 8160 KM), który wyholował go 20 listopada po południu z Gdyni, kierując się do jednej ze stoczni w rejonie Yalova w Turcji (spodziewany jest tam wstępnie 18 grudnia), gdzie przeprowadzona zostanie przebudowa barko-pontonu na elektrownię, najprawdopodobniej pod nazwą Kardeniz Powership Osman Bay.
Barko-ponton DN 143 należał dotąd do znanego przedsiębiorstwa zajmującego się budownictwem portowym, dróg wodnych i offshore oraz pogłębiarstwem Jan de Nul. Jest długi na 136 m, szeroki na 42 m i oferuje nośność 24 334 ton. W Gdyni stał najprawdopodobniej już od 2012 roku.
PBS
Fot.: Fairplay Towage
Masz to w tekście...
Artykuł ...porażka barko-ponton,barko-ponton,barko-ponton,barko-ponto n.......................duży barko-ponton
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.