Do Gdyni przybył w poniedziałek, 12 lutego, około południa, holownik Fairplay XVI (ex Bugsier 11, nr IMO 9800348), który wzmocnił flotę Fairplay Towage Polska w tym porcie.
Siostrzany Fairplay XVIII (ex Bugsier 12) pracuje już od kilku tygodni w zespole portów Szczecin-Świnoujście. Przybył do Szczecina na początku grudnia.
Obydwa holowniki, po przęjeciu Bugsiera przez Fairplay, trafily do Polski, zostaly przeflagowane pod bialo-czerwona banderę, zmieniły barwy (m.in. burty z czarnych, charakterystycznych dla Bugsiera na niebieskie), nazwy, porty macierzyste i pracują teraz w Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.
Szerzej o połączeniu armatorów Bugsier i Fairplay oraz szczegółach technicznych dotyczących Fairplay XVIII (praktycznie identycznych, jak w przypadku przybyłego właśnie do Gdyni Fairplay XVI) piszemy w naszym wcześniejszym materiale.
Czytaj także: Bugsier 12 - nowy holownik w Szczecinie i Świnoujściu
Bugsier 11 (obecny Fairplay XVIII) został przekazany przez stocznię Dentas Gemi Insaat ve Onarim Sanayii A.S., pod stoczniowym numerem budowy 06-026, 6 października 2016 roku po wodowaniu 5 sierpnia 2016 roku i położeniu stępki 15 listopada 2015 r. Ma 491 jednostek tonażu pojemnościowego brutto, 305 t nośności, łączną moc napędu głównego MCR 5002 kW (6800 KM) i uciąg na palu 80 T.
Fairplay XVI, który rozpoczyna pracę w Gdyni, sprowadzony został do Szczecina na początku drugiej dekady stycznia.
Tuż przed wyruszeniem do Gdyni, 11 lutego wieczorem, Fairplay XVI, wraz z bliźniaczym Fairplay XVIII, który pozostaje w zespole portowym Szczecin-Świnoujście, we współpracy z trzema innymi holownikami, asystowały kolejnemu metanowcowi - Al Sheehaniya - przy wyjściu ze świnoujskiego importowego terminalu LNG.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.