PŻB wprowadza prom na bałtycką linię Gdańsk-Nynäshamn. Jego wejście planowane jest na przełom marca i kwietnia 2018 r. Spółka zapewnia, że pasażerowie mogą liczyć również na nową jakość świadczonych usług.
Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z siedzibą w Kołobrzegu w oficjalnym komunikacje poinformował, że „konsekwentnie wdrażając w życie strategię spółki opartą o Program Batory (dotyczy budowy promów w polskich stoczniach), zrealizował jeden z jego elementów, wprowadzając używaną jednostkę na linię Gdańsk-Nynäshamn”.
Ta jednostka ma być uzupełnieniem użytkowanego już na tej linii promu Wawel, posiadającego podobne parametry ładunkowe. Ma też wprowadzić nową jakość świadczonych usług pomiędzy Polską a Szwecją.
Wejście promu Nova Star planowane jest na przełomie marca i kwietnia 2018 r.
Jak poinformowała PŻB, wprowadzany na bałtycką linię Gdańsk-Nynäshamn prom, to jednostka wybudowana w 2011 r. w Singapurze. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych od promu Wawel (156 czteroosobowych: 156, 7 czteroosobowych typu lux) oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską z 1 215 miejscami i 254 fotelami lotniczymi.
Długość promu to 161 m, szerokość – 25,6 m, zanurzenie – 6, 20 m. Osiąga prędkość 21 węzłów. Pojemność ładunkowa dla samochodów ciężarowych wynosi 1 575 m, a dla samochodów osobowych - 1 215 m, co daje łącznie 2 790 m.
Do dyspozycji podróżujący będą mieć: sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie są również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.
Nova Star to piąty i najmłodszy prom PŻB. Będzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn, jak prom Wawel i obok pływających między Świnoujściem a Ystad jednostkami: Baltivia, Mazovia i Cracovia (kupiona w 2017r.).
autor: Inga Domurat
ing/ dym/
Wiz.: Polferries
Poniżej wizualizacje wnętrza promu Nova Star
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.