Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) pod koniec marca wprowadzi nowy prom na linię Gdańsk-Nynaeshamn pod Sztokholmem - przekazał w poniedziałek PAP prezes zarządu tego przedsiębiorstwa Piotr Redmerski.
"Nareszcie będziemy mieć prom, który spełni oczekiwania rynku skandynawskiego" - stwierdził prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Piotr Redmerski.
Dotychczas 18 godzinny rejs między Gdańskiem a szwedzkim Nynaeshamn obsługiwany był jedynie przez dysponujący ograniczoną liczbą miejsc noclegowych prom Wawel.
Pozyskany przez polskiego armatora prom nosi nazwę Nova Star, został wybudowany w 2011 roku. Prom Nova Star posiada 652 miejsc noclegowych w kabinach oraz 254 foteli lotniczych, a także 2790 metrów powierzchni ładunkowej.
"Prom ten umożliwia łatwy załadunek (do dziobu i do rufy) oraz oferuje komfortowe warunki podróży: restauracje, plac zabaw dla dzieci i piękne widoki. Tego od dawna oczekiwali od nas pasażerowie - powiedział Redmerski.
Według prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wprowadzenie nowej jednostki na linię do Nynaeshamn jest elementem Programu Batory, mającego na celu odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego. W jego ramach polski armator zamówił nowy prom, którego realizacja potrwa 35 miesięcy. "Do tego czasu nie możemy się zatrzymać, nie możemy stracić rynku" - podkreślił prezes Redmerski.
W związku z rosnącym popytem na przewozy między Polską a Szwecją jesienią ubiegłego roku szwedzki armator Stena Line wprowadził swój pierwszy prom na trasę Gdynia - Nynaeshamn. Pozostałe promy tego przewoźnika kursują z Gdyni do szwedzkiej Karlskrony.
Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
zys/ je/
[mail usunięty]
[link usunięty]
https://m.youtube.com/watch?v=7zfLAguxOI8
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.