Żegluga

Jest porozumienie w sprawie układów zbiorowych na statkach Polskiej Żeglugi Morskiej. Podpisali je związkowcy z Solidarności i Związku Zawodowego Marynarzy.

Układy zbiorowe regulują przede wszystkim wysokość pensji marynarzy na poszczególnych stanowiskach. Jak mówi Paweł Brzezicki zarządca komisaryczny PŻM, teraz fundusz płac dla marynarzy będzie niższy o 13 procent.

- Jest to nadal układ, który jest powyżej standardów ITF-u, czyli nadal płacimy marynarzom więcej niż płaci się na świecie. Nastąpiła jednak obniżka w stosunku do tego, co było w poprzednim roku i latach wcześniejszych. To zwiększa siłę naszych argumentów w dyskusji z instytucjami finansowymi - mówi Brzezicki. 

Więcej >>>

Radio Szczecin

+16 Vivat
Hurra, co za geniusz, nareszcie będziemy mniej zarabiali, chociaż w całym kraju podwyżki. Proszę ministra o podwyżkę pensji szanownego komisarza za tak genialne posunięcie. To już moje drugie ratowanie tej firmy. Zamiast ratunek firmy zacząć od sprzedaży pazimu, termosu i niepotrzebnych nabrzeży, geniusz finansjery chce nas marynarzy pozbawić wynagrodzeń. Brawo, brawo. uważam POszczaków za złodziei, ale wy Pisiaki wystawiając takiego komisarza nie macie się czym chwalić.
04 styczeń 2018 : 12:37 Jarema | Zgłoś
+12 B
WIĘCEJ NIŻ NA ŚWIECIE? JAKIM ŚWIECIE SKORO GDY SPOTYKAM LUDZI KTÓRZY ODESZLI Z PZM TO MÓWIĄ ŻE TERAZ ZARABIAJĄ WIĘCEJ?
04 styczeń 2018 : 12:44 A | Zgłoś
+9 na swiecie
na swiecie placa mniej ......hahahahahahaha dobre
w lidlu placa tyle samo
tyle ze lidl nie zatonie
04 styczeń 2018 : 20:55 motor ttline | Zgłoś
+7 Place
Zal mi jest wszystkich ciezko pracujacych na statkach PZM I mam nadzieje, ze redukcja plac nie zostanie zaakceptowana przez ITF. Place w PZM sa razaco niskie w stosunku do marynarzy filipinskich zatrudnianych u obcych armatorow. Pozdrawiam.
04 styczeń 2018 : 21:52 Cheng | Zgłoś
+3 ITF
Solidarność to ITF więc wszystko zostało klepnięte.
05 styczeń 2018 : 07:54 Bolek i Lolek | Zgłoś
+2 promy
a na promach kasa bez zmian pozdrawiam czarne kominy ;*
04 styczeń 2018 : 22:04 olek | Zgłoś
+5 bez jaj
Hmm, upierdzielili firmę ludzie z biura, siedzący od poniedziałku do piątku w cieplusim foteliku a powiesili za to załogi statków.
Geniusz strategi, chyba to w ramach tego kursu podstawowego "bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna". Teraz widzę gdzie on ma zastosowanie.
Firma musi przejść przebudowę ale na wyciąganie zysków a nie okradanie załogi. Jeśli będziecie zmniejszać wypłaty ludzie z doświadczeniem będą od was uciekać a zostaną amatorzy-hobbyści "plastic bomby".
Zacznijcie od redukcji i wymiany kadry w biurach a potem za załogi się bierzcie.
05 styczeń 2018 : 07:06 JerrySailor | Zgłoś
+5 Do przodu
Widzę że niestety jedyna firma zatrudniający Polaków na statkach w większej ilości, będzie firmą która będzie procą do awansów. Z kolei brak wykwalifikowanej kadry z doświadczeniem będzie skutkować powolną degradacja floty. Jest jeden jeszcze jeden problem nikt się tu nie zatrzyma na dłużej. I oto tak zarząd doprowadzi do upadku przedsiębiorstwa z tak długimi korzeniami, w wyniku działań podobnych od choroby nowotworowej.
05 styczeń 2018 : 16:03 Wojtek C/E | Zgłoś
0 zarada
Od wielu lat Polska nie ma własnych statków pod własną banderą, PŻM państwowe przedsiębiorstwo okrada własny kraj nie płacąc podatków. Kto pozwolił aby opłaty za polskie statki trafiały do krajów tanich bander. Polska nic nie zarabia, kase biorą pośrednicy i dobrze pousadzani ludzie ze spółek zależnych od PŻM. Tracą na tym marynarze nie mając żadnych praw w naszym kraju bo przecież pracują na statkach obcej bandery, na bezpłatnych urlopach z PŻM. Może tym się powinien zająć prokurator a nie zarządca. Polska bez marynarki handlowej - kpina.
05 marzec 2018 : 22:13 widz | Zgłoś
0 K.
Na masowcach obcieli 13% a na Unity gdzie same garbusy, synki mające mamy, taty, cioci, wujkow na Rodla nic nie obcieli, a ponoć obowiązuje ten sam układ zbiorowy?
30 marzec 2018 : 08:01 Plastuș | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter