Żegluga

W ubiegłym roku armator promowy Stena Line poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej zbudowania czterech statków typu ro-pax (pasażersko-samochodowych) z planowanym harmonogramem dostaw w latach 2019-2020. W kontrakcie została także zawarta opcja budowy kolejnych czterech statków. 

Promy powstaną w stoczni AVIC Shipyard w Chinach. Nowo wybudowane jednostki mają kursować na Morzu Irlandzkim, głównie na trasach do Belfastu, gdzie Stena Line rozwija hub transportowy.

- Trasy do i z Belfastu są strategicznie bardzo istotne dla Stena Line. W ostatnich latach poczyniliśmy spore inwestycje w porty jak i w statki, aby rozwijać pojemność frachtową tych linii i móc oferować większą częstotliwość odejść i usługi o wysokiej jakości. Plany na przyszłość przewidują dalszy rozwój działalności w tym regionie, a wprowadzenie nowych statków to kolejny etap realizacji przyjętej strategii. W ostatnich latach obserwujemy stały wzrost zarówno w przewozach pasażerskich, jak i frachtowych. Wierzymy, że trend ten się utrzyma. Ostatni rok był dla nas rekordowy, gdyż po raz pierwszy przetransportowaliśmy ponad 500 000 jednostek frachtowych przez port w Belfaście. Te nowe statki będą największymi jednostkami, jakie kiedykolwiek operowały pomiędzy Belfastem a Wielką Brytanią - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.

Czytaj także: Rekordowy wynik Stena Line w przewozach frachtowych w Belfaście

Joe O’Neil, dyrektor handlowy Portu Belfast skomentował:

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Stena Line planuje wprowadzić statki ro-pax nowej generacji właśnie na linie do Belfastu. To ważna inwestycja, która zwiększy atrakcyjność kluczowej bramy Irlandii Północnej dla frachtu i turystyki. Przez ostatnie dwie dekady port w Belfaście blisko pracował ze Stena Line nad rozwojem linii promowych do Belfast, tak, aby ten port uczynić kwitnącym hubem transportowym. Cieszymy się z wiadomości o rekordowym roku jak i o nowych inwestycjach. Z niecierpliwością czekamy na nowe jednostki Stena Line oraz korzyści, jakie przyniosą zarówno dla portu w Belfascie, jak i dla gospodarki Irlandii Północnej.”

Nowe statki są budowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Stena Line.

- Nowe statki ro-pax będą jednymi z najbardziej wydajnych jednostek na świecie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla (CO2) o 25% w porównaniu do obecnie użytkowanych jednostek. Chcemy być liderem zrównoważonego rozwoju w branży transportu morskiego i ustanawiać nowe standardy działalności operacyjnej, ograniczenia emisji i konkurencyjności kosztowej. Nowe statki będą napędzane tradycyjnym paliwem, ale będą zaprojektowane tak, aby spełniały standardy dla jednostek napędzanych gazem. Będą także przygotowane pod scrubbery oraz konwertery katalityczne - da nam to w przyszłości elastyczność - mówi Niclas Mårtensson.

rel (Stena Line Polska)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0568 4.1388
EUR 4.3073 4.3943
CHF 4.6015 4.6945
GBP 5.1886 5.2934

Newsletter