Żegluga

Na ciężarowcu konwencjonalnym Traveller, holenderskiego operatora BigLift przypłynęły kolejne wielkogabarytowe elementy dla rafinerii gdańskiego Lotosu.

Statek, zacumowany w rejonie WOC, wyładował je własnymi ciężkimi żurawiami pokładowymi w ostatni piątek i sobotę. Trzy aparaty instalacji DCU (opóźnionego koksowania) budowanej w ramach projektu EFRA, o łącznej masie ok. 550 ton przypłynęły z Włoch i Hiszpanii.

Jeden element o masie 270 ton i dwa po 140 ton wyładowano ze statku na barkę. Na niej, odholowano je do nabrzeża przy rafinerii Lotosu, skąd drogą lądową zostały przetransportowane na miejsce instalacji.

Zbudowany w 2000 roku ciężarowiec Traveller, o nośności 8600 ton, charakteryzuje się długością całkowitą 100,5 m, szerokością 20,40 m i zanurzeniem do 8,20 m. Jego dwa żurawie pokładowe mogą, łącznie, pracując w tandemie, podnieść ładunek o masie do 500 ton.

Operacje przeładunkowe nadzorowała firma Vetro, a agentem statku, który zawinął do Gdańska z trzema ciężkimi elementami dla Lotosu, była firma Transfennica Polska.

Przypomnijmy, że w styczniu do Lotosu, także drogą morską, dostarczono największy i najcięższy aparat projektu EFRA - kolumna instalacji HVDU (info, VIDEO: Największy aparat projektu EFRA dotarł do Lotosu).

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak, Lotos, Tosem

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter