Żegluga

Do zamawiającego, w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, w terminie trafiły dwie oferty. Oba konsorcja złożyły propozycje o takim samym terminie wykonania zamówienia oraz warunkach płatności różniące się jednak ceną. Tylko jeden oferent mieści się w budżecie.

Urząd Morski w Gdyni otrzymał oferty od konsorcjum Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd (wartość 7,347 mln zł) oraz Mosty Gdańsk i Projmors (wartość 5,252 mln zł). Budżet zamawiającego wynosi 6,027 mln zł oznacza to, że tylko jedna propozycja mieści się w kwocie przeznaczonej na tą część inwestycji.

Inwestycja dotycząca przekopu Mierzei Wiślanej jest jedną z ważniejszych, które chce zrealizować Rada Ministrów, a w szczególności Marek Gróbarczyk. - Determinacja rządu dotycząca planów przekopu Mierzei Wiślanej jest ogromna - powiedział w kwietniu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Warto zaznaczyć, że przedsięwzięcie ma obejmować nie tylko sam przekop przez mierzeję, ale również utworzenie toru wodnego pomiędzy Zalewem Wiślanym (portem w Elblągu) i Zatoką Gdańską. Dokumentacja ma objąć również drogi i mosty, a także wejście do portu w Elblągu. Projekt ma być gotowy w terminie 18 miesięcy od podpisania umowy.

Cały czas nie wiadomo dokładnie gdzie powstanie kanał. Początkową lokalizacją być Skowronki jednak obecnie planuje się zlokalizowanie go w miejscowości Nowy Świat. Przewiduje się, że budowa kanału oraz towarzyszących mu przedsięwzięć powinna zostać zakończona do 2020 roku, najpóźniej do 2022. Sam przekop Mierzei wiślanej ma kosztować 880 milionów złotych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter