Polska Żegluga Bałtycka szuka firmy, która zaprojektuje dla niej nowe promy. Wysłała w tej sprawie zapytania ofertowe.
- To jeden z najbardziej atrakcyjnych projektów czy zadań projektowych, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku - tak zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ocenia na łamach Radia Szczecin Piotr Żelazek ze szczecińskiego biura projektowego Westcon Design Poland. - Jak wszystkie inne biura patrzymy z zainteresowaniem na rozwój tego projektu - dodaje.
Polska Żegluga Bałtycka określiła, jakie statki chce otrzymać. Wiadomo, że będą zasilane dual fuel (paliwem tradycyjnym lub LNG), mają zabierać na pokład ponad 800 pasażerów, a linia ładunkowa ma mieć 3,5 kilometra.
- To będzie klasyczny ro-pax. Długość ok. 220 metrów i szerokość ok. 30 metrów - mówi Żelazek.
To już trzecia próba budowy w polskich stoczniach promów na linię ze Świnoujścia do Szwecji. Dotychczas wszystkie były nieudane. Według nieoficjalnych informacji, o kontrakt na wykonanie projektu ubiegają się trzy biura ze Szczecina i jedno z Gdańska.
Dwa promy dla PŻB mają kosztować ok. 250 milionów euro.
Czytaj także: List intencyjny: polskie stocznie wybudują promy dla PŻB
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.