Dobre informacje płyną z polskich portów w 2015 roku, jeśli chodzi o przewozy promowe ro-ro, ponieważ ich wolumen wzrósł zarówno pod względem jednostek frachtowych jak i samochodów osobowych.
Średni roczny wzrost w transporcie frachtowym wyniósł 13,7%, co pozwoliło na uzyskanie kolejnego, rekordowego wyniku w przewozach jednostek towarowych (538 tys. sztuk). Najwięcej na tym wzroście zyskał port w Gdyni, którego obroty zwiększyły się o blisko 31,8 tys. jednostek frachtowych (ze 116 tys. do 148 tys.). Podobne zmiany wykazały także statystyki portu w Świnoujściu, w którym przybyło ponad 29,5 tys. jednostek (ze 346 tys. do 376 tys.). Również gdański port odnotował 35-procentowy wzrost w obsłudze dodatkowych jednostek frachtowych (ze 9,5 tys. do 13 tys.).
Prócz jednostek towarowych, obszarem przewozów promowych jest obsługa samochodów osobowych. Dane wykazały równie istotny, 5,6-procentowy wzrost przeładunków. Największa ich część przypadła na Świnoujście, w którym obsłużono 243 tys. aut (223 787 w roku 2014). Podobne pozytywne zmiany zaobserwowano w Gdyni (100 tys. zamiast 96 tys. aut), w Gdańsku natomiast odnotowano 9-procentowy spadek (37 tys. zamiast 40 tys. samochodów)
Dane w oparciu o raport: Polish seaports in 2015 - summary and outlook, Actia Forum sp. z o.o., Maciej Matczak
Port Monitor to cykliczne raporty poświęcone rynkowi portowemu w Regionie Morza Bałtyckiego, w Europie i na świecie.
promy24.com
[Źródło: Port Monitor, Actia Forum]
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.