Alians G6 anuluje część serwisów na lini Azja-Europa w sezonie zimowym w walce o równowagę między podażą i popytem która doskwiera armatorom przez większą część 2015 r.
Orient Overseas Container Line, jeden z sześciu członków Aliannsu G6 obok APL, Hapag-Lloyd, Hyundai, MOL i NYK, poinformował, że ruch ten jest odpowiedzią na "oczekiwany niski popytu w okresie Bożego Narodzenia." Według przewoźnika, z siedzibą w Hongkongu, w G6 anuluje cztery rejsy, jeden na kierunku śródziemnomorskim i trzy na kierunku europejskim.
Na lini Azja-Morze Śródziemne, G6 odwołał zaplanowane wyjście w 48 tygodniu, który miał opuścić Busan w dniu 22 listopada i przypłynąć do Genui w dniu 23 grudnia. Na kierunku Azja-Europa cięcia nadejdą już w 47 tygodniu na pętlach 4, 6 i 7. Inne sojusze O3, CYKHE i 2M również dokonują cieć w swoich serwisach. Jest to niewątpliwie próba odzyskania rynku przez armatorów i podniesienie z dnia stawek morskich. Pierwsze próby mogliśmy zaobserwować wraz z listopadowymi podwyżkami.
Logistyka Morska