Brittany Ferries poinformowało o otrzymaniu dotacji, która przeznaczona ma zostać na modernizację floty. Przewoźnik nie do końca jest jednak zadowolony z wysokości dofinansowania.
Francuska firma otrzymała z Unii Europejskiej dotację w wysokości ok. 7 milionów euro. Pieniądze te mają zostać wykorzystane przede wszystkim na instalację płuczek spalin (tzw. scrubbery), dzięki czemu statki zostaną dostosowane do obowiązujących od 1 stycznia 2015 r. regulacji. Zgodnie z nowymi, obowiązującymi od tego dnia przepisami dopuszczalna emisja związków siarki nie może przekraczać 0,1 procent. Normy te obowiązują w niektórych strefach (tzw. SECAs – skrót od Sulphur Emission Control Areas), m.in.: na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche.
Grant otrzymany przez Brittany Ferries zostanie wykorzystany do montażu scrubberów na trzech kolejnych statkach. Firma podkreśliła, że z radością przyjęła wiadomość o otrzymanej dotacji; z drugiej jednak strony przyznała, że kwota ta w niewielkim stopniu, bo w zaledwie 8 procentach, pokryje koszty związane z instalacją systemów odsiarczania spalin. Rzecznik firmy wyraził ubolewanie, że dotacja objęła tak naprawdę statki, które dopiero przejdą remont. Nie zostały natomiast uwzględnione te jednostki, które już zostały unowocześnione pod kątem obowiązujących przepisów środowiskowych. Brittany Ferries wyliczyło, że łączny zaplanowany koszt montażu scrubberów na sześciu promach wyniesie 90 milionów euro. Do tej pory zmodernizowano pod tym kątem trzy jednostki – Normandie, Cap Finistere i Barfleur. Kolejne trzy - Pont Aven, Armorique i Mont St Michel - mają przejść remont tej zimy.
Francuski armator został jedną z pięciu europejskich firm promowych, które otrzymały ostatnio unijną dotację, która ma zostać przeznaczona m.in. na modernizację floty. Pozostałe cztery to: Finnlines (18 milionów euro), DFDS (9 milionów euro), Stena Line (8 milionów euro) oraz Scandlines (6 milionów euro).
Brittanny Ferries znajduje się wśród czołowych przewoźników promowych w zachodniej części kanału La Manche. Oferuje całą gamę różnorodnych przepraw, która w połączeniu z liczbą obsługiwanych przez niego portów (Santander, Bilbao, Plymouth, Cork i Cherbourg), tworzy siatkę połączeń o skali niespotykanej w tym rejonie Europy.
PromySkat
Źródło: BBC
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.