Należący do DFDS prom Patria Seaways został wyczarterowany i w sezonie letnim będzie służyć jako hotel pracowniczy.
Zbudowany w 1991 r. prom typu ro-pax, ostatnio obsługiwał połączenie pomiędzy portem Fredericia w Danii a litewską Kłajpedą, ale w najbliższym czasie znajdzie inne zastosowanie. Zakwaterowani zostaną na nim pracownicy, którzy pracują przy budowie farmy wiatrowej w Zatoce Niemieckiej (Tyske Bugt).
DFDS potwierdziło już podpisanie umowy z firmą Swe Offshore, która zajmuje się dostarczaniem usług tego typu. Zawarty kontrakt obowiązuje formalnie od poniedziałku, gdy statek po rejsie z Kłajpedy zawinął do duńskiego portu.
Co ciekawe, we flocie firmy Swe Offshore znajduje się też popularny prom Regina Baltica, który do niedawna należał do Tallink, a teraz również pełni funkcję pływającego hotelu.
Czytaj też: Tallink sprzedał statek Regina Baltica
Patria Seaways może przyjąć na pokład 243 pasażerów. Dysponuje tez linią ładunkową o długości 1800 metrów.
PromySkat
Źródło: DFDS