Należący do DFDS Seaways prom Sirena Seaways będzie w najbliższym czasie wykonywał operacje dla Brittany Ferries. Jednostka będzie wspierała połączenia wykonywane przez francuskiego przewoźnika na dwóch trasach.
Brittany Ferries postanowiło sfinalizować umowę czarterową statku będącego własnością duńskiego przewoźnika, aby zagwarantować stabilność dwóm oferowanym połączeniom. Sirena Seaways będzie pływać na dwóch udostępnianych przez Brittany Ferries trasach - Le Havre-Portsmouth oraz Portsmouth-Bilbao.
Dodatkowy statek, który będzie miał do dyspozycji francuski armator, będzie kursował cztery razy w tygodniu na trasie Le Havre-Portsmouth, wzmacniając obecność Brittany Ferries w obrębie kanału La Manche. Będzie wspierać też połączenie na autostradzie morskiej Portsmouth-Bilbao.
„Ta nowa oferta pozwala sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony pasażerów z regionu Paryża oraz obszaru Normandii, szczególnie biorąc pod uwagę start połączenia z Le Havre do Portsmouth. Mamy ambicję, by wspierać projekt transportowy Grand Paris, który zakłada m.in. połączenie Paryża z morzem” - powiedział przedstawiciel Brittany Ferries. „Z kolei jeśli chodzi o serwis Portsmouth-Bilbao to spowoduje on, że liczba połączeń z Anglii do Hiszpanii oferowanych przez Brittany Ferries wzrośnie do siedmiu”.
Prom Sirena Seaways może zabrać na pokład 610 pasażerów, 160 pojazdów osobowych oraz 84 pojazdy ciężarowe. Pasażerom na tym statku udostępnianych jest 196 kabin. Sirena Seaways pojawi się na oferowanych przez Brittany Ferries trasach od maja 2015 r.
Od redakcji Portalu Morskiego:
Prom Sirena Seaways został zbudowany w latach 2000-2002 Stoczni Szczecińskiej, a następnie w 2002 roku przeszedł on przebudowę w Gdańskiej Stoczni Remontowa S.A. gdzie od kilku tygodni przebywa obecnie. W Gdańsku w ramach kontraktu z aramtorem DFDS kilkanaście promów, w tym i Sirena Seaways, zyskało instalacje do odsiarczania spalin.
Bliźniacza jednostka, Lisco Goria, spaliła się w 2010 roku na Bałtyku. Ostatecznie ze względu na bardzo rozległe zniszczenia statek złomowano na Litwie.
PromySkat
Źródło: Le Telegramme