Zarząd Kanału Sueskiego poinformował, że w 2015 roku utrzymuje na niezmienionym poziomie stawki opłat za tranzyt, z jednym wyjątkiem - zmniejsza rabaty dla przewoźników skroplonego gazu ziemnego (LNG).
Zniżki ustalono na 25 proc., w porównaniu do istniejących w ub. roku rabatów (35 proc. stawki podstawowej). Ulgowe opłaty dla przewozów LNG, zarząd kanału wprowadził już w 1994 roku
Strategiczne znaczenie tej drogi wodnej, która jest najkrótszą trasą transportu morskiego pomiędzy Europą i Azją, jest barometrem dla handlu międzynarodowego. W ub. roku przepłynęły przez Kanał Sueski statki o łącznym tonażu prawie 963 mln ton. Przypomnijmy też, że tą drogą będzie przewożony gaz skroplony z Kataru do Świnoujścia.
Kanał Sueski jest zarazem ważnym miejscem pozyskiwania walut przez Egipt. W ub. roku z opłat za korzystanie z niego skarb państwa (który jest właścicielem kanału od 1956 roku, po jego nacjonalizacji) zarobił 5,45 mld USD, tj. o 6,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.