Prawo, polityka

Program Batory, który ma pobudzać przemysł stoczniowy w Polsce, nie został zhamowany – mówił w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Jak dodał, w ministerstwie trwają prace nad jego rozwojem.

Program Batory ma stymulować rozwój technologii, projektowania i budowy polskich statków i konstrukcji morskich. Program dzieli się na cztery części: budowę promów pasażerskich dla polskich armatorów; wsparcie tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych; budowę nowoczesnej modułowej platformy offshore; stworzenie "zielonej stoczni" w Polsce. Ostatni projekt zakłada budowę nowoczesnego i bezpiecznego dla środowiska zakładu recyklingu jednostek morskich.

"Program Batory miał i ma za zadanie pobudzić przemysł stoczniowy w Polsce, a przede wszystkim stworzyć przeciwwagę jeśli chodzi o cały czas obniżający się i malejący rynek stoczniowy" - powiedział Gróbarczyk.

Jak dodał, "kiedy mamy złe prognozy gospodarcze (…) nasza strategia musi być przebudowana w najbliższych miesiącach, co jest czynione obecnie w ministerstwie infrastruktury - stworzenie nowej strategii związane z rozwojem programu odbudowy i zachowania polskich stoczni".

"Program Batory, budowa ro-paxów w żaden sposób nie został zahamowany, został wstrzymany na czas pandemii w związku z brakiem możliwości realizacji tego zadania" - kontynuował Gróbarczyk. "Z drugiej strony powstały Promy Polskie, jeśli chodzi o spółkę, która łączy dwóch armatorów Polską Żeglugę Morską i Polską Żeglugę Bałtycką" - dodał.

Stępkę pod budowę pierwszego promu samochodowo-pasażerskiego (ro-pax) położono w szczecińskiej stoczni w czerwcu 2017 r. W połowie października 2017 r. Polska Żegluga Bałtycka oraz Morska Stocznia Remontowa Gryfia podpisały w Kołobrzegu zlecenie wykonania projektu technicznego nowej jednostki; został też odebrany przez armatora projekt kontraktowy. Do tej pory jednak statek nie wyszedł poza prace projektowe.

"W czerwcu 2017 r. w Szczecinie kładziecie stępkę pod budowę promu" - powiedział Arkadiusz Marchewka (KO). "Rozpoczyna się flagowy program rządu PiS Batory. W 2018 r. budowa miała się rozpocząć, w 2020 r. prom miał zjechać z pochylni do wody, a w tym roku miał wozić pasażerów po Bałtyku. Jest 2021 r., nie ma żadnych efektów. Ta stępka stoi na pochylni tak, jak stała i nie dzieje się tam zupełnie nic" - dodał Marchewka.

"Ministerstwo gospodarki morskiej, pana ministerstwo zostało zatopione, ale na wierzch wypłynęły nowe bulwersujące i skandaliczne informacje; wydaliście na tę całą propagandę związaną ze stępką ponad 12 mln zł choć do dziś nie ma nawet projektu tej jednostki" - mówił Marchewka.

"Promy muszą być wybudowane z prostego powodu, ponieważ firmy muszą funkcjonować i czy chcemy, czy nie chcemy muszą te promy zostać wybudowane" - podkreślał Gróbarczyk. "Największy problem stanowią stocznie, które nie były przygotowane. W 2008 r., jak już zostało to stwierdzone, przez PO i PSL po prostu zlikwidowane jeśli chodzi o produkcję" - dodał.

Realizacja programu Batory nie zakończy się - podkreślał wiceminister. "Będzie realizowany i musi być dokończona budowa promów. Oczywiście problem stanowi termin wykonania, ponieważ założyliśmy znacznie wcześniej - chyba za to zapłaciłem odpowiednią cenę - nie zostało to zrealizowane z wielu powodów, ale głównym powodem, że po prostu przemysł stoczniowy nie był do końca w stanie podnieść się po okresie upadku" - dodał Gróbarczyk. 

Kacper Reszczyński 

 
+6 Zapis z informacji Pana Ministra...
... na temat przemysłu stoczniowego i późniejszej debaty jest na stronie telewizji internetowej Sejmu.

Moje podsumowanie: porzućcie wszelką nadzieje. Dno dna. Coś przerażającego.
22 styczeń 2021 : 06:22 Rysio | Zgłoś
+8 ja nie rozumiem jednego
Przeciez po 89 roku wytlumaczono nam, ze to nie rzad ma cos robic, ze to ma byc wszystko prywatne i bedzie cudownie a rzadu aby najlepiej nie bylo wcale. I taka narracje przyjelo polskie spoleczenstwo. Takimi kryteriami kierowalo sie wybierajac rozne rzady po 89 roku - bedziemy czescia zachodniego kapitalu. super. A dzis wszyscy placza, ze rzad czegos nie robi. A co ma robic jak mysmy wszystko sprzedali zachodnim korporacjom, stoczni w zasadzie nie ma (i nie bedzie) portal morski pisze o kadlubach jak o rakietach kosmicznych a ludzie na forum wala w rzad i szydza z promu. Cos nie tak jest z naszym narodem tak naprawde, politycy to tyylko projekcja naszych mozliwosci. To nie minister ma budowac statki, tylko okretowcy.
22 styczeń 2021 : 08:00 Dziaders | Zgłoś
0 Czyli naród wymienić , politycy ok i mogą pleść co im ślina na język przyniesie...
Bzdury kolego pleciesz. Nokomu tak nie tłumaczono.

A politycy widac robić nic nie muszą, tylko rozdają synekury równym sobie kolesiom i rodzinom. Piękny nowy świat się buduje..
Kolega to widać już dawno sprzedał im się za judaszowe srebrniki

Zgadzam się z Rysiem:
Dno dna i coś przerażającego.
22 styczeń 2021 : 08:29 Polak mały | Zgłoś
-1 Nie, narodu nie wymieniac, narod musi sie wziac do roboty
Po wojnie Polska byla zrujnowana - i narod ja odbudowal z gruzow. Dzis nic nie stoi na przeszkodzie, zeby narod robil super rzeczy, ale ten sie uparl, ze kupowanie w niemiechlich Lidlach jest oznaka postepu i juz. Niby jakie srebrniki? Co ten nieszczesny rzad pisiorow moze? W takim kraju gdzie wszystko sprzedane zachodniemu kapitalowi a byly premier Tusk w Niemczech po nioemiecku podlizuje sie niemieckim partiom? To nie rzad buduje statki kolego, to ludzie musza je budowac i musza chciec - a ludzie nei chca.
22 styczeń 2021 : 08:46 Dziaders | Zgłoś
+7 po raz kolejny
broni pan idiotów z partyjnego nadania. Niestety, to nie naród jest do d..., ale rządzący. To oni dysponuja środkami produkcji, oni podejmują decyzje (niestety głupie, bo robia to dyletanci),. To co pieprzy Gróbarczyk o pandemii, woła o pomstę do nieba, przecież pandemia eo rok 2020, a co od 2018? To przez "pandemię" zmarnowano ponad 2 lata? Z kogo on chce zrobić idiotę???
22 styczeń 2021 : 09:27 gxc | Zgłoś
+3 Nie bronie ich, opisuje co widze
Co takiego sie zmienilo w przemysle za PiS? Zasadniczo NIC. Przemysl zostal zaorany kompletnie w 2008 roku i od tamtej pory jest caly czas tak samo, do dzis. Pandemia nie ma wplywu na przemysl? To nie wiesz gxc co sie dzieje - bo to jest prawda, nowe promy zlomuja, byly o tym artykuly takze tutaj. Jestem okretowcem i widze na wlasne oczy jak siadlo. Promu nie ma i nie bedzie, ale nie dlatego, ze Grobarczyk jest kim jest, ale dlatego ze w POLSCE NIE ROBI SIE JUZ STATKOW. A juz napewno nie takich duzych i skomplikowanych. Zeby w Polsce byly budowane statki musialaby jakas sila zewnetrzna tego nakazac (jak sowiety kiedys) bo my sami z siebie jestesmy przeszczesliwi jak wyspawamy kadlub dla Dunczyka. Jakimi srodkami dysponuje rzad? Zaorana stocznia Szczecinska? Ludzmi, ktorzy z nich szydza i kpia od rana do wieczora? To nie sa srodki, to KULA u nogi.
22 styczeń 2021 : 09:58 Dziaders | Zgłoś
+2 Widzisz ciemność niestety
Żyjesz z własnego wyboru w bańce informacyjnej propagandy.
1. PIS stworzył po coś MGMiŻS amnezja?
2. W Polsce buduje się statki, wbrew twoim kłamstwom, W Polsce tzn. na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
22 styczeń 2021 : 10:24 Polak Mały | Zgłoś
+1 no to proponuję wizytę u okulisty,
Nie piszemy o prehistorii. Zgadzam się, że przemysł okrętowy został ostro poturbowany przez [poprzednie rządy, ale o tym nie piszemy, minęło już 5 lat od czasu ogłoszenia przez polityków PISu chęci odbudowy tego przemysłu. I co mamy, ano mamy gorszą bryndzę niż za poprzedników. % lat, to na prawdę dużo. Stocznia Szczecińska w 5 lat po zawarciu układu z wierzycielami, z bankruta zmieniła się w stocznię z pierwszej piątki producentów statków w Europie i mieściła się w pierwszej 10 producentów na świecie. Można? Niestety, ostatnie 5 lat, to lata propagandowych głupot i wpadek polityków, a nie pięc lat rzetelnej roboty. Przykre, ale takie są fakty
22 styczeń 2021 : 10:52 gxc | Zgłoś
+8 No wlasnie mowimy o wszystkim
Gdy Szczecinska w 5 lat stawala na nogi w Polsce byli okretowcy, bylo ich duzo, pozostalosc po komunie. Dzis Polacy chca studiowac zarzadzania, ekonomie, turystyke i socjologie a juz nikt nie chce zostac inzynierem a juz w ogole okretownictwa. Nie da sie tego porownac. Kolega menedzer od kadlubow mowi mi: Dziaders, za kilka lat to juz spawaczy w tym kraju nie znajdziesz, juz teraz jedziemy na Ukraincach, wiec i kadlubow nie bedzie. No nie bedzie.
PiS tak naprawde nie zrobil nic. To fakt. Ale poprzednia ekipa zrobila bardzo duzo, zeby dzis bylo tak jak jest. Jesli wezme twoj samochod, kompletnie go popsuje, ale kompletnie, tak ze do niczego sie nie bedzie nadawal a nastepnie ci go oddam i bede stal z boku i mowil "e no, napraw, taki cwaniak jestes? Nie potrafisz? Nie nadajesz sie do niczego!" to bede zwykla lajza. I tak wlasnie to dzis wyglada.
22 styczeń 2021 : 11:05 Dziaders | Zgłoś
-2 Polacy chcą studiować, ten kierunek, który zapewni
im dobrą pracę (niestety, te wymienione przez ciebie, tego nie zapewniają, chyba, że ktoś załapie się na politykę i będzie jak Gróbarczyk, brał pieniądze za "nicnierobienie". Teraz też okrętowcy jeszcze są, a Gróbarczyk zmarnował pięć lat na głupią propagandę, zamiast rzeczywiści coś robić w deklarowanej przez rząd i niego sanacji tej gałęzi przemysłu. Miał wszystkie potrzebne narzędzia i zapał wielu ludzi. I wszystko to zmarnował ...............PS. Przykład z samochodem raczej nietrafiony, poprzednicy wcale nie chcieli go oddać, to PIS pchał się do władzy i brał ją pełnymi garściami. Tak więc ten "samochód" Gróbarczyk "wyrwał" poprzednikom, deklarująć, że zrobi z niego cacko. Co wyszło widać.
22 styczeń 2021 : 14:34 gxc | Zgłoś
-1 Polacy studiuja to czego chca "pseudoelity"
Za sowietow pseudoelity chcialy stoczni, to Polacy byli okretowcami. Za unii pseudoelity chca taniej sily roboczej dla zachodnich korporacji, to Polacy studiuja wlasnie to. Te studia nie daja Polakom wcale dobrej pracy, vide miliony, ktore po tych studiach na zachodzie pracuja fizycznie. Jak to mowil profesor Wolniewicz masa cisnie w dol. Jak masy studiuja, to obnizaja tez poziom. W Gdyni np sa takie biurowce na Luzyckiej, tam z kolejki wysiada codziennie setki ludzi i ida pracowac w zachodnich korporacjach. Papiery przekladac czy co. Kiedys ci ludzi wysiadaliby na przystanku Gdansk Stocznia, czy jakims takim i szli do stoczni, dzis sa pracownikami korpo. Nie dlatego, ze to im daje dobra prace, ale dlatego, ze "gazeta wyborcza" ich przekonala, ze to bedzie dla nich dobre. Choc nie jest. Nie ma u nas przemyslu stoczniowego i nie bedzie juz.
22 styczeń 2021 : 14:47 Dziaders | Zgłoś
+5 Łużycka
Na Łużyckiej w Gdyni akurat masz 4 biura projektowe (okrętowe) i do tego jedno towarzystwo klasyfikacyjne ( okrętowe).
23 styczeń 2021 : 08:00 Rexus | Zgłoś
+3 Polskie biura?
Polskie te biura? Tak na marginesie, ty myslisz, ze skad ja wiem ze tam ida tlumy?
23 styczeń 2021 : 09:26 Dziaders | Zgłoś
+1 Kiedys w stoczniach byly potezne biura projektowe
Biura, ktore robily wlasne koncepcje, wlasne statki. Dzis te wszystkie male biura tu czy tam, to pozostalosc po tamtych czasach i to caly czas sie kurczy. Polski outsourcing zachodnich korporacji to nie to samo, co polskie biuro projektowe, bo Polacy nie maja tu nic do gadania. Ktos przyszedl do Polski, po tzw "human resources" bo byl tu kiedys przemysl okretowy. I jak bedzie chcial to sie zawinie i stad pojdzie dalej. Do Azji. To kwestia czasu. Bo to okretownictwo w Polsce zanika caly czas. Kto dzis chce studiowac okretowy, ktory tez znika, mial byc wchloniety przez wydzial mechaniczny? Nikt nie chce. albo rodzice namowia, albo ktos, kto nigdzie indziej sie nie dostal. Ludzie po okretowym ida do stoczni robic za majstra, mgr inz wydziela elektrody monterom i spawaczom. Znam taki przypadek. Inny mgr inz poszedl na trasera. Itd itd. To po co oni studiiwali? Trzeba bylo zaraz po szkole sredniej tam isc. Przeciez to wszystko anihiluje, znika.
23 styczeń 2021 : 09:50 Dziaders | Zgłoś
0 Od tych wywodów tobie rozum już dawno zanihilował.
Jesteś jak pies ogrodnika stare złe , nowe złe, zrób coś najpier ze sobą a potem może dla innych
Czy te biura Ci przeszkadzają, Załóż swoje,
Gróbarczyk czeka na dobry projekt, a jak nie potrafisz jedź do tej swojej Azji.
Takie gadanie to najlepiej streszczał Kwicoł do Pyzdry - Gnida Dworska.
23 styczeń 2021 : 13:32 Polak | Zgłoś
+6 Grobarczyk zamowil projekt w Stogdzie i NED i nic z tego nie wyszlo, totalna klapa
Co stare zle? O czym ty mowisz? Ty rozumiesz to co ja pisze? Polska zamienila sie w outsourcing, cos takiego jak call centre - dzwonisz na infolinie zeby rozwiaca problem IT i podnosi Hindus. To samo jest dzis udzialem polskich oddzialow outsourcingowych - z tym, ze nie zawsze to call centre - czasami to biuro projektowe, wykonujace robote zlecona z centrali. Nie przeszkadzaja mi te biura, ale nie sa to polskie biura, to outsourcing biur zagranicznych. Robia tyle ile dostana. Nikt tam nie rozmawia z armatorem, nikt nie mysli o nowych koncepcjach sam od siebie. Za nich robi to Norweg, Fin, czy inny Dunczyk. Wiem bo widze to z bliska kolego.
23 styczeń 2021 : 16:57 Dziaders | Zgłoś
-1 Od 5 lat jest nowa zmiana...
Nie wyszło Gróbarczykowi w 2017 r. - nie dlatego, że projekt był zły (a były co najmniej dwa... )
Jeśli jesteś z branży to wiesz więcej. To co napisałeś o wskazanych biurach jak zwykle mija się z prawdą ale po twoich wcześniejszych wuywodach to mnie już niczym nie zaskoczysz.

A co do Call Center to się nie martw. Gróbarczyk oświadczył dwa dni temu przed setkami posów Rzeczpospolitej Polskiej w tym swoich kolegów dobrej zmiany , że program Batory będzie kontynuowany
Transmitowała to TVP. Oznacza to że czeka na dobry projekt,
Nie chcesz outsourcingu zakładaj firmę i DZIAŁAJ, Ty napewno nie zrobisz w swoim biurze Call Center.
23 styczeń 2021 : 19:27 Polak mały | Zgłoś
+5 Znowu bzdury i fałszywe tezy kolego ogłaszasz...
Polacy (przeciętnie) to jeden z najbardziej zapracowanych narodów w Europie (choć nie ma co porównywać do azjatów)
Problem nie w 'pracy detalicznej' ale mądrym nią i majątkiem zarządzaniem. Nowe elity nie dorosły do swojej roli i odpowiewdzialności jaką ponoszą.
Nie dorosły bo żyją w bańce informacyjnej karmione tezami aparatu propagandy (np. Gróbarczyk). Jak średni szczebel urzędników ma coś zrobić jak Gróbarczyk winę widzi wszędzie tylko nie w sobie?
-
Jedyne co 'narod' może zrobić to uważniej wybierać swoich przedstawicieli i nie dac się dzielić przez demagogów i populistow, a szukać ludzi cieszących się zaufaniem i potrafiących łączyć a nie dzielić. Nalezy jednak patrzeć im na ręce i rozliczać z efektów a nie z ilości newsów i obietnic.

Ekspertów zawsze można znależć ale politycy i oni czuć deal do współpracy bo okrzykami w stylu 'łże elity' czy 'gorszy sort' to jednak po 5 latach można już teraz także nazwac tą zmianę.
22 styczeń 2021 : 09:33 Polak mały | Zgłoś
+2 Tak Polacy to zaharowany narod, ale wlasnie o tym ja caly czas pisze
Co z tego ze Polacy pracuja najwiecej w Europie jak korzystaja z tego zachodnie korporacje. Cieszymy sie jak dzieciaki jak wyspawmy kadlub dla Dunczyka i piszemy o "czesciowo wyposazoznych statkach" - a Dunczyk pracuje mniej, CO2 na glowe nie bierze, w weekendy normalnie pojedzie do domku w lesie, zyje dlugo i zdrowo. Taki wlasnie system ustawili nam POPRZEDNICY, post komunisci i liberalowie. To jest wlasnie model unijny przeciez.
22 styczeń 2021 : 10:18 Dziaders | Zgłoś
+2 Dziaders: źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz
Nie mów za wszystkich polaków bo ich napewno nie reprezentujesz.
Ale fakt, ty jesteś harowany, urobiony po łokcie w odsuwaniu od tego rządu wszelkiej odpowiedzialności i zwalaniu na opozycję nieudolności tego rządu.
jest takie biblijne porzekadło :

źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz...
22 styczeń 2021 : 13:27 Polak Mały | Zgłoś
+1 Nie, ja po prostu uwazam ze z takim materialem "okretowym" to sie nie da w Polsce budowac statkow
Poza tym gdzie ja mowie za Polakow? Mowie tak samo jak i ty o Polakach. Ty sam napisale,s, ze Polacy najciezej pracuja. No i ok. I co maja za to? Niemiec pracuje 1400h rocznie Polak 2200h i co w zamian? Niemiec ma takie samy ceny piwa co Polak tyle, ze zarabia kilka razy wiecej. Nie 4000 zl ale 4000 euro, a cena piwa w eurocentach a nie w euro. To jest fakt i z tego jestesmy dumni. Z polskich stoczni nikt nie jest dumny. Nie odsuwam od nich odpowiedzialnosci, oni nic nie zrobili, ale co tu zrobic jak nie ma juz w Polsce kompetencji? Bo nie ma. Spawanie kadlubow to jedno, ale trzeba miec WLASNE koncepcje, zeby miec przemysl. Kto w Polsce sprzedaje koncepcje? Zasadniczo w okretownictwie to nikt. Bierze taka Remontowa koncepcje norwekiego biura i robi im prom. To ze akurat robili kilka statkow polskiej produkcji to dzieki temu, ze pisiory zamowily kilka statkow dla roznych urzedow. Liberaly zamawialy niemieckie korwetty na 20 lat pracy, ktore zamienialy sie w patrolowce. Fuj
22 styczeń 2021 : 15:23 Dziaders | Zgłoś
-4 To bądz konsekwentny i jak najszybciej zmienić branżę...
I nie psuj powietrza innym.
Branża niełatwa, ale mimo wszystko jakaś będzie bo dająca pracę i chleb wielu rodakom, ale pod jednym warunkiem, wyłapie się kretów i agentów złej zmiany...

A skoro twierdziłeś, że Tusk i PO położył branżę to już wystarczająco dużo TEN dołożył do kotła że mu historia swoją czarną księgę zapamięta. Puki są u steru niech jednak kombinują bo idą na zderzenie z górą lodową jak Titanic ....
23 styczeń 2021 : 15:38 Polak mały | Zgłoś
-6 no
co ty za głupoty piszesz ...
22 styczeń 2021 : 09:35 ej | Zgłoś
-2 raczej wiecej niż jednego
stocznie prywatne oraz prywatne przedsiębiorstwa, które świadczą usługi dla tychże stoczni, nie mają większych problemów na rynku. problem jest ogromny ze wszystkimi stoczniami i innymi tworami, w których Skarb Państwa posiada swoje udziały większościowe. W tej kwestii temat został wyczerpany. Druga sprawa to taka, że począwszy od rządów L. Millera zaczęła się destrukcja Polskiego Przemysłu Ciężkiego - w tym stoczniowego na czele. Spółka paliwowa, która należała do Stoczni Szczecińskiej była niezmiernie atrakcyjna dla władzy, więc pod pretekstem korupcji zarządu stoczni szczecińskiej zrobiono co? ZAMKNIĘTO BIURO KONSTRUKCYJNE STOCZNI. Jeśli ktoś nie rozumie to szybko dopowiem, że w takiej "stoczni" bez konstruktorów to nawet drewnianej tratwy z trzech desek się nie zbuduje. To co wyprawia się w tym państwie jest istnym koszmarem.
22 styczeń 2021 : 11:19 thruster | Zgłoś
+9 Wszyscy teraz maja problemy
Tylko nie mowia o tym glosno. Dwa, te stocznie prywatne to tak naprawde jedna, Remontowa i Crist jako drugi, ale oni to robia statki na gotowo od wielkiego dzwona. A Remontowa tez tylko kapcie robi i najczesciej na projektach z Norwegii czy skad tam. Reszta to spolki spawalnicze. Te prywatne spolki to robia ulameczek tego co sie kiedys w Polsce robilo. Moze 1/20 tego co bylo kiedys. Nie da sie tego porownac.
22 styczeń 2021 : 12:03 Dziaders | Zgłoś
+13 W sprawie kapci
Remontowa w ub. roku zwodowała 7, a przekazała na gotowo 9 takich "kapci". Lepiej budować mniejsze i średnie jednostki, niż się sadzić na bardzo duży prom. Ale nawet duży i nowoczesny prom Remontowa we współpracy z innymi polskimi stoczniami i firmami spokojnie by zbudowała. Tam w sumie pracuje kilka tysięcy ludzi - w stoczniach, biurze projektowym i innych spółkach Remontowej.
22 styczeń 2021 : 15:41 sceptyk | Zgłoś
+6 Alez ja bardzo sie ciesze, ze jest Remontowa
Jedyne co mowie, to ze nie da sie Remontowac porownac do dawnej Gdyni czy Szczecina. I zgoda, nie bedzie zadnego promu budowanego w Polsce. Bylo minelo. Teraz to na szparagi do Niemca i do Lidla na kase.
22 styczeń 2021 : 15:46 Dziaders | Zgłoś
+3 Kapcie
też są potrzebne, by ludzie mieli z czego żyć. Zresztą nie tak dawno (2-3 lata) Remontowa zbudowała żaglowiec szkolny dla Algierii. Żeby było ciekawiej, to jest on większy od Daru Młodzieży, a projekt przygotowało biuro pana Chorenia. Czyli jednak można budować w Polsce duże i skomplikowane jednostki na podstawie polskich projektów.
A prom ? Prom to tylko propagandowa wrzutka tzw. rządu i eks ministra Gróbarczyka. Jak to jest, że położyli stępkę bez planów statku ? Czy ktokolwiek z dojnej zmiany za to odpowie ?
23 styczeń 2021 : 16:09 Peperon | Zgłoś
-2 minister
Ale to były już minister Marek Gróbarczyk obiecał, że zbuduje prom do 2019 r. Mamy już 2021 r. a promu nie ma. Nawet projektu.
To PiS obiecywało odbudowę przemysłu stoczniowego w Polsce, ale jak na razie go likwidują. W 2020 r. PiS zamknęło dwie stocznie w zachodniopomorskim: Gryfię w Świnoujściu i ST3 w Szczecinie.
23 styczeń 2021 : 16:56 GRANATOWY | Zgłoś
+9 Czelność..
Jak ten człowiek ma czelność mówić o "odbudowie przemysłu stoczniowego", jak to za jego rządów, rękoma jego kolegów całkowicie zlikwidowano stocznię w Świnoujściu?? ZLIKWIDOWANO STOCZNIĘ!!! Panie Gróbarczyk, jak Pan może dziś polskim stoczniowcom patrzeć w oczy?
22 styczeń 2021 : 06:39 SSN | Zgłoś
+6 kłamstwa kłamstwa
Równie dobrze mógłby ogłosić program Batory-NASA, czyli wybudowanie rakiety kosmicznej dla polskiego przemysłu. Gość, który nie ma pojęcia o czym chyba mówi. Tak tylko zapytam jak pływa sie nowym wybudowanym w Szczecinie promem dla PŻB, który został oddany do użytku planowo w 2019 roku?
22 styczeń 2021 : 07:34 komorowski | Zgłoś
+3 kpina
to jest kpina z ludzi.
22 styczeń 2021 : 07:37 Maciej222 | Zgłoś
+3 Promy
Po przeszło 5 latach bycia ministrem Gróbarczyk doszedł do jakże słusznego wniosku, że gdy startował z pomysłem budowy promów nasze stocznie nie były na to przygotowane. Minęło 5 lat i nic się nie zmieniło. Jedynie Departament Propagandy rzetelnie wykonuje swoje zadania choć to drogo kosztuje. Czy ten minister jest wiarygodny? Jedynym jego dotychczasowym sukcesem jest likwidacja Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu, likwidacja urzędu morskiego w Słupsku i zgodne z harmonogramem budowanie Kanału Suskiego.
22 styczeń 2021 : 07:42 Andy | Zgłoś
+5 Remontowa Shipbuilding (Północna) z Gdańska dałaby radę zbudować
Budują wprawdzie mniejsze promy samochodowe dla Norwegów czy Kanadyjczyków, ale poradziliby sobie i z większym. Tym bardziej, że działają w ramach dużego stoczniowego holdingu. trzeba było od razu tam uderzać, ale nie, bo to prywatna stocznia, nie ważne, że polski kapitał. Boli, że prywatna, a nie państwowa.
22 styczeń 2021 : 11:32 Damian92 | Zgłoś
+9 Jak im dasz projekt
To moze by zrobili. A moze nie. Nie sadze, ze pisiorow boli, ze Remontowa jest prwatna. Oni chcieli na nogi podzwignac Szczecin, bo Gdansk sobie radzi. Dlatego wymyslili, ze prom w Szczecinie, ze to bedzie reaktywacja. Ale trupa sie nie a reaktywwowac. Co do Remontowej. Pisiory pozamawialy cala mase statkow w Remontowej - nic ich nie boli. Te Zodiaki, Planety, holowniki, lodolamacze - wszystko to zamowienia panstwowe. Siejecie ferment i tyle nie rozumiejac pobudek rzadzacych.
22 styczeń 2021 : 12:06 Dziaders | Zgłoś
+7 to grobarczyk uprawia nekrofilie
Wczoraj w sejmie oświadczył że tego trupa będzie do programu Batory i dalszej odbudowy przemyslu okrętowego wykorzystywać
22 styczeń 2021 : 16:08 xyz | Zgłoś
-3 trupa jak trupa,
jeszcze da się reanimować. Problem w tym, że oni przez lata nie zaczęli Stoczni Szczecińskiej ratować. Wszystkie działania, w tym i program Batory, dotyczą MSR Gryfia, a nie Stoczni Szczecińskiej. To "subtelna" różnica. Faktem jest, że wszystkie medialne szopki ministra, odbywają się na terenie Stoczni Szczecińskiej (nawet konferencja prasowa na temat "zielonej stoczni złomowej" pod nazwą Gryfia odbywała się w budynku dyrekcji Stoczni Szczecińskiej, a nie MSR). To taki dziwny, chocholi taniec, bo mówi się o odbudowie Stoczni, a zlecenia dostaje Gryfia, zaś Stocznia Szczecińska pozostaje w tym wszystkim jedynie dostarczycielem terenu ... Pytanie, o czym właściwie pieprzy ten miniSTER?
23 styczeń 2021 : 13:28 gxc | Zgłoś
-2 to trochę tak,
jak z niektórymi dyplomatami amerykańskimi, którym się wydawało, że lądując w Warszawie, są już w Rosji.
23 styczeń 2021 : 13:30 gxc | Zgłoś
-1 Została im tylko gra na czas i promowanie skompromitowanych marek puki ich naród nie rozliczy albo odsunie od władzy...
Z innego podwórka - co zrobili z Radiową Trójką?
Wszystkie nazwy zastrzegli. a w środku pustka i wiatr hula.
Nie mają kadr. bo nikt już nie wierzy i nie chce z tym wyperfumowanym blagierem ex ministrem pracować..
Zostało im nachalne i uparte promować skompromitowanych marek i idei puki ich naród nie rozliczy albo odsunie od władzy...
23 styczeń 2021 : 15:14 Polak mały | Zgłoś
0 Puki to chyba z fińskiego jest?
Naucz się człowieku po polsku pisac, póki, chaos a nie puki, haos. Co z ta Trojka? Stare komuchy z niej wyszły i co? Jakies radio zalożyli, a potem wywalili stamtad kolesia za to, ze nie mowi jak im sie podoba. Nic nie hula, jest duzo lepiej niz kiedys. Kiedsy wszystkie telewizje byly takie same, tvn, polsat, tvp - teraz masz kilka do wyboru i kazda inna. TVP pisowska, tvn lewacka a polsat po srodku. Doskonale, jest wybor. A nie jak kiedys totalitaryzm Tuska. Prawda taka, ze za Tuska stocznei ulegly zniszczeniu i od tamtej pory nic sie z tym nie dzieje. Nie ma przemyslu. Sorry
23 styczeń 2021 : 17:06 Dziaders | Zgłoś
+3 Dziękuję, twoje błędy starałem się przemilczeć, sto razy gorsze są jednak te twoje cyniczne kłamstwa i oszczerstwa
Powtórzę: "żdzbło w cudzym oku widzisz a we własnym belki nie dostrzegasz"

A co do Trójki to oczywiście wybrałeś oszczerczą narrację jedynie słusznej stacji: Każdy komuch kto nie z PIS czy był w PZPR czy nie. Sączenie jadu i destabilizacja branży i to twoja misja.
Zacznij jednak od szukania zakonspirowanych towarzyszy najpierw w szeregach swojej partii.
23 styczeń 2021 : 21:02 Polak mały | Zgłoś
-1 Odbija ci czlowieku - ja nie jestem pisiorem tak naprawde uwazam ich za beznadziejnych politykow
jednakze tzw liberaly to sa ludzie tak sprzedajni i nastawieni na sluzbe komus, kto im zaplaci, ze nimi sie brzydze. Polska w unii ma realizowac projekt tak zwanej Mittel Europy, czyli nie ma miec know how, mamy robic polwyroby dla gospodarki niemieckiej, i liberalowie ten plan realizuja doskonale. Oni cie Polaku Maly sprzedadza za jedno piwo. Bo akurat im wyjdzie, ze tyle jestes wart. Przemysl stoczniowy w Polsce jest zacofany, bez wlasnego know how, spawamy kadluby i Chinczycy nas przerastaja o glowe - to my teraz za przyslowiowa miske ryzu robimy a nie oni.
23 styczeń 2021 : 23:49 Dziaders | Zgłoś
0 Co to znaczy "dasz " - to bolszewickie myslenie...
>Siejecie ferment i tyle nie rozumiejac pobudek rzadzacych.
Nie rozumiemy pobudek bo ich nie ma, jest haos i wyłącznie walka o przejęcie władzy i majątków przez nowe partyjne 'elity' podszyte narodowo-socjalistycznymi hasłami.

Branże i gospodarkę Morską tylko cynicznie eksploatują nie inwestując w przyszłe pokolenia....
Zamawiając w Remontowej łaskę jej robią? Gdyby nie zamowili lodołamaczy, korwet, już dawno by ich rozliczono z nicnierobienia.

Wychodzi, że ten WIELKI PLAN - tej ZMIANY to intelektualne i gospodarcze wykrwawienie POLSKI i NARODU POLSKIEGO w czym z ogromnym zapałem bierzesz udział.
23 styczeń 2021 : 14:58 Polak mały | Zgłoś
+2 Program Batory
Program Batory nie został przerwany, ponieważ się nie rozpoczął. Jedyny sukces to prezentacja wykonana przez Ukochanego Przywódcę no i stępka ..... na miarę naszych potrzeb. Szkoda, ze tak zacna nazwa naszego Króla i wspaniałych transatlantyków robi się przez ten program coraz bardziej wyświechtana.
22 styczeń 2021 : 08:25 Krzysiek-1972 | Zgłoś
+3 Wskazano winnych
"....nie zostało to zrealizowane z wielu powodów, ale głównym powodem, że po prostu przemysł stoczniowy nie był do końca w stanie podnieść się po okresie upadku" - dodał Gróbarczyk....."

Czyli kto jest winny tego że promu nie zbudowano ? PRZEMYSŁ STOCZNIOWY !!!!!!
22 styczeń 2021 : 08:29 Zig | Zgłoś
+3 Tak, bo ty myslisz, ze oni w Warszawie ten prom zbuduja?
Oczywiscie, ze ma racje. Jak wyglada przemysl stoczniwoy w Szczecinie? NIE WYGLADA. Spolki spawalnicze, co robia kadluby. Wot wsio. Jak zrobili jeden lodolamacz to sami ludzie ze Szzczecina na caly swiat obtrabili, ze szczecinscy okretowcy to idioci i zamiast spawac kadluby kleja je papierem. To jest cyrk a nie przemysl. Tam powinni w tym Szczecinie na pochylni postawic namiot i pokazywac swiatu okretowe sztuczki cyrkowe. Role glownego blazna powinien odgrywac tam niejaki pan Rafal, "ekspert" postepowcow.
22 styczeń 2021 : 08:48 Dziaders | Zgłoś
+3 Takie chyba są intencje Tego rządu...
- No bo nie w Szczecinie
- Nie w Gdańsku
- Nie w Gdyni

to gdzie?
ostatnie newsy to plotki uż Centrala Urzędów Morskich ma być w Warszawie.
o przeniesieniu Siedzibę Stoczni Marynarki Wojennej do Radomia zapomniałeś ?

Tak to chyba wyglada, Warszawa to mocny kandydat i ty dokładasz do tego bajzlu swój wkład intelektualny.
22 styczeń 2021 : 14:08 Polak Mały | Zgłoś
+1 Bzdury piszesz kolego
Ktoś zlecił ten prom. Jeżeli zrobił to na pustyni, a potem narzeka że pustynia nie wybudowała to....
22 styczeń 2021 : 15:03 Ric | Zgłoś
+1 Program
Propaganda sukcesu polega na mnogości programów. Tym czasem aktualny jest tylko program Wisła. Polega on na pogłębianiu dna i trzymaniu się koryta.
22 styczeń 2021 : 09:19 Rysiek z Klanu | Zgłoś
+4 Prom
Wydaje mi się, że niektórzy robią z ministra osobę inteligentną inaczej a to po prostu cyniczny polityk, który publicznie i wielokrotnie składał narodowi obietnice bez pokrycia, bo chyba nikt nie wierzy, że obejmując ponownie urząd ministra gospodarki morskiej nie miał wiedzy o stanie gospodarki morskiej. Na tym portalu możemy przeczytać jego zapewnienia składane przed wyborami w 2015 r i w kolejnych latach o odbudowie przemysłu stoczniowego, o uruchomieniu szkolnictwa budowy statków, o budowie morskich promów itd. Co z tego zrealizowano? NIC !!! a jedyną dobrze prosperującą państwową stocznię, czyli świnoujską MSR, zamist uwolnić od szczecińskiej Gryfii miniter nakazał ZAORAĆ. Mówienie dzisiaj o odbudowie przemysĺu stoczniowego jest po prostu niewiarygodne, zresztą likwidacja ministerstwa potwierdza tezę , że rząd nie będzie traktował poważnie tej gałęzi przemysłu.
22 styczeń 2021 : 09:26 Andy | Zgłoś
+10 Facet powinien być bohaterem 3 części Misia :-)
Oskar za komediową rolę pierwszoplanową i za scenariusz. A tak na serio to po ile teraz chodzi słoma podwyższonej wytrzymałości z atestem PRS ?
22 styczeń 2021 : 10:51 Boomer | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter