Inne

Kluczowym wydarzeniem w historii autonomicznej żeglugi było ogłoszenie w maju 2017 roku przez firmy Yara International i Kongsberg Gruppen planów budowy towarowej jednostki bezzałogowej - Yara Birkeland. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami budowa miała zakończyć się w tym roku.

Tak się jednak nie stanie. Realizacja pierwszego na świecie w pełni elektrycznego i całkowicie autonomicznego kontenerowca została wstrzymana z powodu pandemii COVID-19 – informuje portal World Maritime News, powołując się na komunikat norweskiej spółki Yara International.

Kadłub statku Yara Birkeland został zwodowany w lutym 2020 r. na Vard Braila w Rumunii. W maju dotrze do Vard Brevik w Norwegii, gdzie zostanie wyposażony w różne systemy kontroli i nawigacji oraz poddany testom.

Dostawę statku armatorowi zaplanowano na pierwszy kwartał 2020 r., a stamtąd miał on stopniowo przechodzić od eksploatacji z załogą do w pełni autonomicznej eksploatacji do 2022 r. Jednak ze względu na ostatnie wydarzenia związane z pandemią koronawirusa, nowy termin odbioru nie został jeszcze ustalony.

W ramach partnerstwa Kongsberg jest odpowiedzialny za rozwój i dostawę wszystkich kluczowych technologii wspomagających w Yara Birkeland, w tym czujników i integracji wymaganych do zdalnej i autonomicznej obsługi, poza napędem elektrycznym, bateriami i systemami sterowania.

Statek będzie miał 80 metrów długości, 15 metrów szerokości i pomieści 120 standardowych 20-stopowych kontenerów (TEU).

Po dostarczeniu, statek będzie wysyłał towary z zakładu produkcyjnego Yara w Porsgrunn do Brevik i Larvik w Norwegii, pomagając w przeniesieniu transportu z dróg na morze i tym samym ograniczając hałas i pył, NOx i emisję CO2.

AL, z mediów

0 *
Odwlecze się ale na pewno nie uciecze.
12 maj 2020 : 16:55 WD | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter