Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz pierwszy uruchomi stoisko narodowe podczas targów Miami International Boat Show, by zaprezentować potencjał naszego sektora jachtów i łodzi - poinformowała w poniedziałek PAIH.
Targi Miami International Boat Show, które odbędą się 14-18 lutego 2019 r. w Miami Marine Stadium na Florydzie, to coroczne wydarzenie organizowane przez National Marine Manufacturers Association w Miami, które gromadzi ponad 100 tys. wystawców i zwiedzających.
Jak podkreśla PAIH, na targach prezentowana jest bogata kolekcja łodzi motorowych i żeglarskich oraz wszelkiego rodzaju akcesoriów. Podczas tegorocznej imprezy "będzie można zobaczyć ponad 170 różnych marek łodzi i wiele produktów związanych z morzem" - podała Agencja w poniedziałkowym komunikacie."Po raz pierwszy podczas targów Miami International Boat Show zorganizowane zostanie polskie stoisko narodowe" - poinformowano.
Polskie stoisko, jak wskazano, ma promować polski sektor jachtów i łodzi. "Polskim firmom proponujemy darmowe formy promocji, m.in. dystrybucję materiałów informacyjnych czy wyświetlanie filmów promocyjnych" - podkreślono. Jak dodano, z polskiego stoiska "będą mogły skorzystać nie tylko firmy, które są wystawcami na targach, ale również przedsiębiorcy niebiorący udziału w imprezie, którzy będą chcieli spotkać się z partnerami biznesowymi".
Stoisko narodowe zostanie uruchomione w ramach programu Brand (Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand), który jest skierowany do przedsiębiorstw z sektora MŚP. Wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu, m.in. branżę jachtów i łodzi rekreacyjnych.
Według danych PAIH w Polce produkuje się rocznie ok. 22 tys. jachtów; specjalnością naszych stoczni są jachty motorowe o długości 6-9 metrów. Polska jest drugim po Stanach Zjednoczonych producentem w tej kategorii. Na naszym rynku działa ok. tysiąca firm związanych z przemysłem jachtowym. Są to zarówno producenci sprzedający jachty pod własną marką, firmy produkujące je na zamówienie stoczni amerykańskich, francuskich czy skandynawskich, a także poddostawcy i firmy zajmujące się sprzedażą jachtów zagranicznych producentów.
autor: Magdalena Jarco