W listopadzie pasażerowie statków Stena Line w całej Europie mają okazję wziąć udział w akcji charytatywnej po prostu robiąc zakupy. Wystarczy zaokrąglić w górę rachunek, wspomagając nadwyżką organizację Mercy Ships i pracę ich statku-szpitala, ratującego życie i zdrowie najbardziej potrzebujących w Afryce.
1 listopada armator Stena Line rozpoczął akcję charytatywną o nazwie „Round Up For Charity” na pokładach wszystkich 38 statków ze swojej floty. Celem akcji jest wsparcie Mercy Ships - organizacji charytatywnej, której misją jest zapewnianie bezpłatnej, ratującej życie opieki medycznej tam, gdzie jest najbardziej potrzebna, dzięki wykorzystaniu statku-szpitala. W okresie kampanii, od 1 do 27 listopada, klienci Stena Line otrzymają możliwość zaokrąglenia rachunku za zakupy na pokładzie i przekazania darowizny na rzecz Mercy Ships.
- Wierzymy, że Round Up for Charity to prosty i skuteczny sposób, aby nasi klienci mogli wspomóc inspirującą działalność Mercy Ships. W zeszłym roku udało nam się zebrać 123 734 SEK podczas dwumiesięcznej kampanii związanej ze sprzedażą kawy na pokładzie, a w tym roku mamy nadzieję, że nowa akcja pozwoli zebrać co najmniej taką samą sumę w miesiąc - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Humanitarna organizacja pozarządowa i Stena Line zostały partnerami w lutym 2017 r. Celem partnerstwa jest podniesienie świadomości na temat działalności Mercy Ships, zwiększenie zainteresowania darowiznami wśród klientów i partnerów biznesowych Stena Line, a także promocja wolontariatu wśród pracowników armatora, w celu udostępnienia ich wyjątkowych kompetencji technicznych i morskich działalności statku-szpitala.
- W Mercy Ships znaleźliśmy partnera, który jest zaangażowany w pomoc tym, którzy najbardziej jej potrzebują i który tak jak my widzi korzyści i elastyczność związaną z pracą na statkach i na morzu. To partnerstwo jest najważniejszą częścią naszych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego, ponieważ daje nam wyjątkową możliwość zaangażowania naszych pracowników, klientów i partnerów w pomaganie i w dokonywanie zmian. Uosabia także naszą podstawową wartość – troskę - mówi Niclas Mårtensson.
W ramach partnerstwa Stena Line uruchomiła także wewnętrzny program dla wolontariuszy. Obecnie dwoje pracowników Stena Line odbywa bezpłatny wolontariat w Gwinei na pokładzie statku-szpitala Africa Mercy, gdzie już setki osób otrzymało bezpłatną opiekę medyczną od czasu przybycia tam statku-szpitala w sierpniu tego roku.
- Jesteśmy dumni i wdzięczni naszym pracownikom, którzy zdecydowali się na wolontariat w Mercy Ships i dzielą się swoją unikalną wiedzą i umiejętnościami marynarskimi. Mają swój znaczący wkład w funkcjonowanie Africa Mercy, a ich zaangażowanie jest inspirujące - mówi Niclas Mårtensson.
Mercy Ships również ma powody do zadowolenia ze współpracy ze Stena Line. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa, a kampania „Round Up For Charity” to kolejna kreatywna inicjatywa, poprzez którą Stena Line pomaga w zwiększaniu zainteresowania działalnością Mercy Ships, a także w pozyskiwaniu funduszy na naszą ważną sprawę - mówi Tomas Fransson, dyrektor organizacji Mercy Ships w Szwecji.
Miesięczna kampania kończy się we wtorek 27 listopada. Jest to data tegorocznego #GivingTuesday (co oznacza dosłownie Dobroczynny Wtorek), czyli charytatywnego odpowiednika listopadowych Black Friday oraz Cyber Monday – tu jednak zamiast do zakupów zachęca się do darowizny na cele charytatywne.
rel (Stena Line)