30 maja postęp prac na budowie zwodzonego mostu w Sobieszewie oceniał prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wraz z z-cą ds. polityki gospodarczej Aleksandrą Dulkiewicz.
Ta bardzo wyczekiwana przez mieszkańców inwestycja osiągnęła zaawansowanie na poziomie 30%. Na placu budowy w sąsiedztwie Wyspy Sobieszewskiej do tej pory zabetonowano już wszystkie pale, a tym samym zakończono roboty palowe na wszystkich podporach mostu. Zakończono też próbne obciążenia pali. Na dwóch podporach, nazwanych roboczo P10 i P60, wykonano betonowy korek uszczelniający, z kolei na podporach P30 i P40, które będą podporami przęseł zwodzonych, zbudowano ścianki szczelne.
Nadal prowadzone są prace umacniające brzegi Martwej Wisły - obecnie umacniany jest brzeg od strony Wiślinki. Zakończono z kolei pogrążanie stalowej ścianki szczelnej. Do wykonania pozostało około 20 metrów ścianki, co nastąpi dopiero po rozbiórce mostu pontonowego.
Powstaje też nowy układ drogowy. Prace prowadzone są w odległości około 300 metrów do mostu, gdzie ułożono masę asfaltową, oraz na ul. Łąkowej i Piaskowej w kierunku mostu. Po obu stronach rzeki trwa też montaż sieci instalacji sanitarnej i teletechnicznej. Zgodnie z harmonogramem prace przy budowie potrwają do końca tego roku, potem rozpoczną się odbiory, a mieszkańcy i turyści nową przeprawą przejadą w pierwszym kwartale 2018 roku.
rel (Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska)