Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, 10 kwietnia br. podpisano umowę z wykonawcą na zabudowę kierownic toru wodnego na rzece Motławie, w ramach budowy kładki na wyspę Ołowiankę.
Umowę podpisano z Przedsiębiorstwem Remontowo-Usługowym Hydro-Rem z Gdańska. Zabudowa kierownic toru wodnego będzie polegała na montażu stalowych elementów, które posłużą do przytwierdzenia konstrukcji nośnej - drewnianych legarów. Do nich zamontowane zostaną okładziny z drewna egzotycznego - deski massaranduba, które cechuje wysoka trwałość i naturalna odporność na biodegradację.
W związku z montażem przęsła kładki od 8 do 16 maja nastąpi całkowite zamknięcie toru wodnego na Motławie. Ponadto od 16 maja rozpoczną się próby technologiczne podnoszenia przęsła kładki oraz prace związane z wykonaniem drewnianych okładzin kierownic toru wodnego. Próby potrwają do 26 maja br.
Przypomnijmy, że budowa zwodzonej promenady nad Motławą rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku. Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia.
Budowa kładki w okolicy ul. Grodzkiej skomunikuje Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewni łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Obiekt ma zapewnić m.in. komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego.
AL, rel (Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska)