Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku przedstawia wirtualną odsłonę, pozwalającą na łatwy dostęp do kolekcji.
- W katalogu online, który wchodzi w skład Wirtualnego Muzeum Morskiego, znajdziemy nie tylko opisy i zdjęcia eksponatów, ale także multimedia, takie jak modele 3D oraz animacje - tłumaczy Paweł Monkiewicz z działu Digitalizacji NMM. - Modele wybranych eksponatów można szczegółowo obejrzeć ze wszystkich stron wraz z detalami, a rekordy zapisać w formacie PDF lub XML. Cały czas pracujemy nad wzbogaceniem strony o kolejne opisy, animacje i multimedia, opracowujemy też mapy pokazujące najciekawsze miejsca pozyskania zabytków.
Ważnym elementem Wirtualnego Muzeum Morskiego jest Wirtualny Skansen Wraków. "Skarbiec" modeli 3D zatopionych jednostek, m.in. wraku XIX-wiecznego statku Porcelanowiec czy XVII-wiecznego okrętu szwedzkiego Solen. - Użyty sposób prezentacji pozwala na pokazanie stanowiska z perspektywy archeologa podwodnego, jedyną różnicą jest fakt, że w trakcie badań podwodnych widoczność ograniczona jest z reguły do 2-3 m, natomiast modele na ekranie komputera można obejrzeć w całości. Udostępnione stanowiska są nie tylko wiernym odwzorowaniem prawdziwych obiektów, ale także narzędziami do monitorowania
i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego - mówi dr Tomasz Bednarz, kierownik Działu Digitalizacji NMM.
- Wirtualne Muzeum Morskie to także nasza platforma edukacyjna. Gromadzimy tu testy wiedzy, które sprawdzają i porządkują wiadomości o morskiej historii Polski, a "quizy miesiąca" utrwalają informacje i zachęcają do wirtualnej wędrówki w czasie i przestrzeni. Polecamy także gry na urządzenia mobilne poświęcone żegludze i okrętownictwu oraz jedyne w Polsce kalendarium morskie dostępne pod postacią widżetu - mówi Przemysław Węgrzyn z Działu Edukacji NMM. - Jeżeli ktoś jest ciekawy, co wydarzyło się w Polsce i na świecie danego dnia roku, z pewnością będzie tu zaglądał codziennie!
rel (Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku)
Pozdrawiam
[link usunięty]
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.