Inne

Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) powołała we wtorek na stanowisko prezesa spółki Dariusza Słaboszewskiego. Stanowisko wiceprezesa ds. infrastruktury obejmie Kazimierz Drzazga. Jednocześnie Rada Nadzorcza postanowiła wszcząć postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju.

Słaboszewski to dotychczasowy szef Żeglugi Szczecińskiej. Kazimierz Drzazga jest wiceprzewodniczącym zachodniopomorskiego sejmiku. Obaj nowe funkcje zaczną pełnić od 1 marca.

52-letni Słaboszewski jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie. Ukończył też studia podyplomowe w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie oraz w Wyższej Szkole Zarządzania. Od dziewięciu lat związany jest ze spółką Żegluga Szczecińska.

W styczniu br. Rada Nadzorcza ZMPSiŚ odwołała zarząd spółki. Do czasu rozstrzygnięcia postępowania kwalifikacyjnego, które wyłoniło nowy skład, obowiązki zarządu powierzono Igorowi Frydrykiewiczowi, członkowi Rady Nadzorczej ZMPSiŚ.

Jako powody odwołania poprzedniego zarządu wskazano w komunikacie informującym wówczas o tym fakcie m.in. "rażące zaniechania w postępowaniu przed niemieckim sądem administracyjnym w Hamburgu, dotyczącym budowy Gazociągu Północnego przez Nord Stream". Skarga strony polskiej została odrzucona, tymczasem zbyt płytko położony na dnie Bałtyku gazociąg blokuje rozwój naszych portów i dostęp do Świnoujścia największych jednostek mogących pływać po Bałtyku - przypomniano.

Nowy zarząd ma wypracować nową strategię działań wobec spółki Nord Stream. Zmiany mają także służyć nadaniu nowej dynamiki w działalności spółki i przyspieszeniu procesów inwestycyjnych - podkreślono.

Stanowiska w ZMPSiŚ utracili: prezes Zbigniew Miklewicz oraz wiceprezesi - Krzysztof Sadowski i Paweł Adamarek.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter