Rada Interesantów Portu Gdynia zdecydowanie popiera decyzję Ministerstwa Gospodarki o włączeniu gospodarki i technologii morskich do systemu Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Zdaniem Rady pozwoli to na skuteczne wsparcie wielu innowacyjnych projektów oraz na wzmocnienie i rozwój polskiej gospodarki morskiej.
Krajowe Inteligentne Specjalizacje to wyznaczone przez Ministerstwo Gospodarki branże, których rozwój ma zapewnić tworzenie innowacyjnych rozwiązań, zwiększanie wartości dodanej polskiej gospodarki oraz podnoszenie jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Projekty wpisujące się w zakres tematyczny KIS będą miały zwiększone szanse na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Decyzją Ministerstwa Gospodarki z 28 października b.r., do już istniejących specjalizacji dołączyła gospodarka morska. Zakres nowej specjalizacji podzielono na trzy główne działy - projektowanie, budowa i konwersja jednostek pływających, projektowanie, budowa i przebudowa konstrukcji morskich i przybrzeżnych oraz procesy i urządzenia wykorzystywane na potrzeby logistyki opartej o transport morski i śródlądowy.
W ich ramach nacisk położono m.in. na wdrażanie nowych rozwiązań IT, ICT, automatykę i rozwój technologii bezzałogowych oraz zwiększanie sprawności i efektywności energetycznej.
- Włączenie gospodarki morskiej do Krajowych Inteligentnych Specjalizacji to dobry krok, którego pozytywne skutki odczuwalne będą nie tylko w firmach sektora morskiego - powiedział Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia. - Rozwój innowacyjnych technologii w logistyce może pozytywnie wpłynąć nie tylko
na kondycję branży, ale i na konkurencyjność całego polskiego handlu zagranicznego, dzięki możliwości zmniejszenia czasu i kosztów dostaw.
Rada Interesantów Portu Gdynia została powołana w 1997 roku jako organ doradczy dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W jej skład wchodzą przedstawiciele prawie 40 przedsiębiorstw działających w porcie. Rada zajmuje stanowisko we wszystkich istotnych dla rozwoju portu sprawach, a zwłaszcza w opracowywaniu strategii rozwoju, prowadzenia projektów inwestycyjnych czy polityki taryfowej. Umowa o współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdynia zakłada również możliwość prowadzenia wspólnych działań na rzecz budowy szlaków transportowych istotnych z punktu widzenia funkcjonowania portu.
rel (RIP Gdynia)
2.znaczy potrzebna jest jeszcze jedna INSTYTUCJA...wielce inteligentna...będąca organem doradczym organu doradczego organu zarządzającego....i nareszcie gospodarka morska otrzyma inteligentny impuls...Jakież to budujące...
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.