Inne

Marszałek dołożył do przystani żeglarskich. Tym razem na uzupełnienie infrastruktury i ich rozpropagowanie, aby w przyszłości same się finansowały.

Cały Zachodniopomorski Szlak Żeglarski to 28 marin, na które od początku projektu województwo wydało już około 280 mln zł. Jak twierdzi kpt. Zbigniew Jagniątkowski, prezes Związku Portów i Przystani Jachtowych, nasze mariny po rozpoczęciu projektu ich modernizacji i budowy, znajdują się dziś "w czołówce średniego poziomu europejskiego". Oferowanym poziomem przeskoczyły już mariny niemieckie, a przynajmniej te z terenu byłego NRD. Brakuje nam jednak jedności działania wszystkich gmin posiadających przystanie, tak jak to robią Niemcy. Można to było zaobserwować na Targach Żeglarskich Boot 2013 w Duesseldorfie, największej i najbardziej prestiżowej wystawie tego typu w Europie. Tu Związek Portów i Przystani Jachtowych promował Zachodniopomorski Szlak Żeglarski.

Do tej jedności działania nawiązuje też marszałek podkreślając, że wiele gmin już to docenia, wykładając na szlak żeglarski i budowę infrastruktury spore pieniądze.

- W efekcie mariny będą same się finansowały i przynosiły zyski, przyciągając nie tylko żeglarzy, ale i innych turystów, którzy będą chcieli przeżyć przygodę życia na wodzie. - dodał
Właśnie rozdano ostatnie już pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 na trzy inwestycje. Łączna wartość tych projektów to 9,4 mln zł przy dofinansowaniu z RPO wynoszącym 4,3 mln zł.

Stowarzyszenie Związku Portów i Przystani Żeglarskich Lokalna Organizacja Turystyczna przeznacza pieniądze na promocję już wybudowanych marin. Jagniątkowski wylicza, że pójdą na promocję szlaku na imprezach targowych, w tym w niemieckiej prasie, na budowę serwisu internetowego, certyfikację marin, jednakowe ich oznaczenie i wdrożenie programu lojalnościowego. Koszt całkowity to 3,8 mln zł przy wsparciu z RPO - 2,9 mln zł.

Gmina Stepnica chce budować nową przystań w bazie rybackiej na około 40 jednostek.
- To będzie doskonałe miejsce - przekonuje wójt Stepnicy, Andrzej Wyganowski. - Jachty będą przycumowane do pływających pomostów, a z ich pokładów będzie można, jak w Mrągowie, śledzić spektakle w położonym obok amfiteatrze.
Koszt całkowity projektu to 4,5 mln zł (RPO - 1 mln zł).
Natomiast Stowarzyszenie Euro JachtKlub "Pogoń" Szczecin rusza z remontem nabrzeża wschodniego oraz budową falochronu i pomostów Portu Jachtowego Mariny "Pogoń". Pozwoli to na zwiększenie dotychczasowych miejsc postojowych ze 150 do 280. Inwestycja ma kosztować 997 tys, zł (RPO - 399 tys. zł).

Marek Rudnicki

0 marina
To wszystko byłoby piękne gdyby nie zasypywanie zalewu piaskiem z refulacji. Zalew jest już płytki a realizacja projektu modernizacji toru wodnego spowoduje jego dalsze spłycanie. Trzeba będzie usunąć 20 milionów metrów sześciennych mułów i piasków. Rozkładając go równą warstwą o wysokości 1 metra zajmie aż 20 kilometrów kwadratowych. Do tego około 700 tys do 1 mln metrów sześciennych rocznie z utrzymania toru. Wnioski są takie, że chciejstwo kilkunastu cwanych panów by Szczecin leżał nad morzem, będzie nasz kraj kosztowało miliardy złotych, a zalew- perła turystyki, stanie się dla jachtów nie do pokonania.
27 wrzesień 2013 : 07:25 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter