Ma powstać w bardzo reprezentacyjnym miejscu miasta, na Wyspie Grodzkiej naprzeciwko Wałów Chrobrego. Wszystko zależy od unijnej kasy.
Jednocześnie będzie mogło zacumować 150 jachtów przy pomostach pływających rozmieszczonych po obu brzegach rzeki Duńczycy - pomiędzy Wyspą Grodzką a Łasztownią. Przez rzekę, zwodzoną kładką pieszą, będzie się można dostać z Łasztowni na wyspę.
W południowej, części wyspy zlokalizowano: mały amfiteatr, kawiarnię, restaurację, małe boiska sportowe oraz zaplecze sanitarne dla żeglarzy. W zachodniej części wyspy powstanie bulwar spacerowy z kilkoma miejscami postojowymi dla jachtów i dla tramwaju wodnego. Wraz z zielenią będzie doskonałym miejscem dla wypoczynku i rekreacji z pięknym widokiem na Wały Chrobrego. Dla aktywnych będzie wypożyczalnia sprzętu wodnego.
Miasto Szczecin liczy na dofinansowanie z programu Interreg.
Jeśli będą pieniądze pierwszy etap prac zakończy się do Finału Regat TTSR w 2013 roku.
Port będzie dysponował stałymi miejscami postojowymi
Ma przyciągać również żeglarzy pływających po Bałtyku oraz jachty przepływające przez Szczecin w drodze do Berlina. Tu będzie można zatankować wodę, paliwo, naładować akumulatory, odebrać nieczystości, postawić lub położyć maszt. Dostępny będzie też dźwig o nośności 1500 kg. Budynek socjalny na Wyspie Grodzkiej z bogatym zapelczem będzie też posiadał pralnie z suszarnią.
Port Jachtowy w tym miejscu ma wypełnić lukę na szlaku wodnym z górnego biegu Odry do Zalewu Szczecińskiego i dalej w kierunku Bałtyku.
Transgraniczny szlak
Powstanie transgraniczny szlak wodny łączący przystanie po polskiej i niemieckiej stronie. Szczecin z powiatem Uecker Randow stworzyły wspólny projekt "Baza turystyki żeglarskiej - Port Jachtowy Szczecin i ZeRUM Ueckermuende - na transgranicznym szlaku wodnym". Wspólny wniosek o doinasownaie złożono w marcu br. Wartość projektu oszacowano na 5 mln euro.
Po stronie niemieckiej przewidywana jest rozbudowa przystani Ośrodka ZeRUM: pogłębienie basenu, umocnienie nabrzeży, zakup i montaż pomostów za ok. 2 mln euro.
Szczecin w ramach projektu sfinansuje jeden z etapów inwestycji. Około 3 mln euro będzie kosztować część nawodna: zwodzona kładka piesza z sanitariatami, pomosty dla 80 jachtów.
Do 2013 r. planowane jest podniesienie poziomu części południowo wschodniego brzegu Wyspy oraz przyłącza mediów. Jeśli dofinansowanie z Interregu zostanie przyznane. Decyzję mają zapaść w połowie grudnia.
pit
Inne
Szczecin. Port dla 150 jachtów
29 listopada 2010 |
Źródło: