Trzy potężne bloki kadłuba megajachtu motorowego, zmontowane przez stocznię Alu International w Gdańsku, dziś mają być załadowane na holenderski statek ciężarowy Alexia, cumujący już w porcie gdańskim. Najpierw elementy kadłuba zostaną przetransportowane pontonami ze stoczni zlokalizowanej nad Martwą Wisłą, przez Zatokę Gdańską do portu.
(© Alu International)
Operację załadunku elementów kadłuba, którą zaplanowano na środę, opóźniły silny wiatr i rozfalowanie na zatoce, uniemożliwiające bezpieczne przepłynięcie pontonów. Ciężarowiec Alexia posiada dwa własne żurawie i za ich pomocą nietypowy ładunek przeniesiony zostanie na pokład ładunkowy.
- Kadłub megajachtu w elementach zespawanych z blach aluminiowych zamówiła u nas brytyjska stocznia Palmer Johnson Yachts z Southampton - zaznacza Katarzyna Sztyber z Alu International. - To bloki dziobowy, śródokręcia i rufowy. Po zmontowaniu w Wielkiej Brytanii kadłub będzie miał długość 62 metrów. Obecnie dla brytyjskiego odbiorcy budujemy drugi kadłub megajachtu, ale nieco mniejszy, o długości 52 m. Specjalizujemy się w montowaniu z blach, z lekkich stopów aluminiowych, kadłubów dużych, komfortowych jachtów żaglowych i motorowych, nadbudówek na takie jachty, kominów i masztów na statki, ramp wjazdowych i innych konstrukcji wielkogabarytowych. Współpracujemy, jako kooperanci, ze stoczniami brytyjskimi, holenderskimi, niemieckimi, norweskimi i polskimi.
Stocznia Alu International, obecnie mająca siedzibę w Gdańsku Górkach Zachodnich, dysponuje terenem o powierzchni 11,5 tys. m kw., z halą produkcyjną, magazynami i biurowcem. Zatrudnia ponad 100 pracowników.
Jacek Sieński
Inne
Kadłub megajachtu w hali stoczni Alu International w Gdańsku
27 maja 2010 |
Źródło:
Sratatata ... panie Jacku Sieński.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.