O sprzedaży promu Baltivia poinformował Piotr Redemerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w wywiadzie udzielonym miesięcznikowi „Polska na Morzu” (wydanie nr 7/2024).
– To jest prom, który ma już 43 lata i tylko 1,5 kilometra linii ładunkowej. Będzie pływał na Morzu Czarnym, nabyli go Gruzini. Jest jeszcze w kraju, przemalujemy między innymi komin pod potrzeby armatora gruzińskiego i mam nadzieję, że jak dopniemy całość, wypłynie w połowie sierpnia – czytamy na łamach miesięcznika „Polska na Morzu”.
Prezes potwierdził również, że dotychczasowa załoga promu Baltivia znalazła zatrudnienie na nowym promie Varsovia, który wszedł do eksploatacji z końcem lipca br.
– To się odbywa płynnie. Tak jak mieliśmy pięć promów, tak pięć sobie zostawiamy, z tym że Baltivia jest znacznie mniejsza od Varsovii, więc jeszcze będziemy zwiększać zatrudnienie na naszych statkach – podkreśla prezes PŻB.
Póki co Baltivia nadal jest w Polsce, a prace o których wspomnia prezes Redemerski od kilku tygodni realizowane są w Stoczni Remontowej „Nauta” w Gdyni.
M/v Baltivia to prom pasażersko-samochodowy zbudowany w 1981 roku w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv. Oficjalnie wprowadzony do eksploatacji w barwach Polferries w dniu 15 stycznia 2007 roku. W ostatnim czasie obsługiwał połączenie Świnoujście – Ystad.
Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących Konwencji oraz zalecenia IMO, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi na Morzu Bałtyckim. Na pokładach ładunkowych prom pomieści jednorazowo około 75 samochodów ciężarowych o długości 17 m, w tym również ładunków niebezpiecznych oraz dodatkowo 30 samochodów osobowych. Dla pasażerów przeznaczonych jest 250 miejsc.
M/v Baltivia – główne parametry techniczno-eksploatacyjne:
Długość: 147 m
Szerokość: 24 m
Nośność: 5492 t
Długość linii ładunkowej: 1408 m
LEW, Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.